آفتاب

افسردگی شایع ترین اختلالات خلقی

افسردگی شایع ترین اختلالات خلقی

تهران - ایرنا - دبیر علمی سی و یکمین همایش سالیانه انجمن روانپزشکان ایران گفت:اختلالات خلقی جزو شایع ترین اختلالات روانپزشکی محسوب می شود که معمولا به صورت افسردگی و اختلالات دوقطبی بروز می کند.

به گزارش ایرنا، دکتر سید مهدی صمیمی اردستانی اظهار کرد: سی و یکمین همایش سالیانه انجمن روانپزشکان ایران با محوریت بررسی اختلالات خلقی 22 تا 25 مهرماه سال جاری در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این همایش ابعاد مختلف اختلالات خلقی از قبیل اپیدمیولوژی، روش های تشخیص و درمان های دارویی و غیر دارویی این اختلالات در کنار انواع روان درمانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

صمیمی اردستانی گفت:از آنجا که در مواردی افسردگی و بیماری دوقطبی با اختلالات اضطرابی و مصرف مواد مخدر همراه است در این همایش شیوه های نوین درمانی این قبیل اختلالات نیز ارایه خواهد شد.

دبیر علمی سی و یکمین همایش سالیانه انجمن روانپزشکان ایران اضافه کرد: طی چهار روز برپایی این همایش هر روز یک سخنرانی جامع در سالن اصلی دکتر غرضی از سوی چهره های مطرح روانپزشکی که از خارج کشور در این همایش حضور دارند، انجام خواهد شد.

وی افزود: دکتر محمد تقی یاسمی که در ژنو و سازمان جهانی بهداشت ( WHO) به فعالیت مشغولند ، یکی از سخنرانان اصلی این همایش هستند.

صمیمی اردستانی از دکتر سید نصیر قائمی از استادان دانشگاه ' تافت ' امریکا و نیز دکتر شاهرخ سردارپور گودرزی از کشور استرالیا به عنوان دیگر سخنرانان اصلی این همایش نام برد.

وی گفت: از دیگر سخنرانان اصلی این همایش پروفسوری از کشور ترکیه است که از استادان برجسته انجمن جهانی روانپزشکی و جزو کاندیداهای ریاست انجمن جهانی روانپزشکی به شمار می رود .

دبیر علمی سی و یکمین همایش سالیانه انجمن روانپزشکان ایران خاطر نشان ساخت: این همایش قرار است به روش مرسوم کنگره های سراسر دنیا، پژوهش های گروهی را به صورت سمپوزیوم برگزار و مقالاتی را که به صورت انفرادی ارسال شده است در قالب پوستر ارایه کند.

وی گفت: مخاطبان این همایش را عمدتا روانپزشکان تشکیل می دهند، اما پزشکان عمومی، متخصصان مغز و اعصاب، جراحان اعصاب و روانشناسان در تمامی مقاطع تحصیلی جزو مخاطبان این همایش هستند.

صمیمی اردستانی ادامه داد: طی چهار روز برپایی این همایش، نمایشگاه محصولات دارویی از سوی شرکت های تولید کننده و وارد کننده دارو برگزار خواهد شد که این شرکت ها محصولات جدید خود و دیگر داروهایی را که برای درمان های بیماری های اعصاب و روان مورد استفاده پزشکان قرار می گیرد در معرض نمایش و معرفی می گذارند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی انجمن روانپزشکان ایران به نشانی www.psychiatrist.ir مراجعه کنند.

علمی **1354**1440
کد N499260

وبگردی