آفتاب

رییس جمهورسابق لبنان:حزب الله نقش بسیارخوبی درکنترل اوضاع دارد

رییس جمهورسابق لبنان:حزب الله نقش بسیارخوبی درکنترل اوضاع دارد

بیروت - ایرنا - « میشل سلیمان» رییس جمهور سابق لبنان گفت: باید اذعان کنم که برخی گروه ها بویژه حزب الله در کنترل اوضاع درسراسر لبنان وجلوگیری از ادامه تنش ها و گسترش بحران ها نقش بسیارخوبی دارند.

به گزارش ایرنا، بعداز اقدام گروه های تروریستی تکفیری« داعش» و« جبهه النصره» در بریدن سر و به شهادت رساندن«علی السید» و« عباس مدلج» دو نظامی ربوده شده لبنانی، اعتراض ها در لبنان شروع شد واین کشور در معرض یک هرج و مرج و بحران سراسری قرارگرفت که برخی نسبت به شروع جنگ داخلی هشدار دادند.

درحالیکه برخی گروه ها و جریان های سیاسی تلاش می کردند تا معترضان درخیابان ها باقی بمانند و اعتراض ها به دولت و ارتش وارد مرحله خطرناک شود ، منابع رسانه ای بر نقش گروه 8 مارس بویژه حزب الله برای بازگرداندن آرامش به لبنان تاکید کردند.

منابع رسانه ای، دیدار ژنرال« میشل عون» رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان با « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و بیانیه مشترک آنان را نقطه ای عطف در تاریخ لبنان توصیف کرده اند.

میشل سلیمان در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفیر تاکید کرد: نگران شرایط امنیتی و مشکلات طایفه ای هستم اما ایمان دارم که به صلح و آرامش داخلی لطمه نمی خورد.

وی در این گفت وگو که روز شنبه منتشر شد، افزود: حوادث امنیتی کنترل شده است و نمی تواند لطمه ای به صلح و آرامش داخلی بزند اما نباید از برخی هرج و مرج های خطرناک غفلت کرد.

فرمانده سابق ارتش لبنان همچنین خاطرنشان کرد که نگران « وحدت و یکپارچگی ارتش» نیست.

وی درعین حال تصریح کرد: اگر چه نیروهای ارتش انسان هستند و ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند اما ارتش لبنان بارها مشکلات بزرگی را پشت سرگذاشته است و این شرایط در ارتش همه کشورها وجود دارد.

میشل سلیمان بر انتخاب سریع رییس جمهوری جدید و پایان دوره خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری و برگزاری به موقع انتخابات مجلس لبنان تاکید کرد.

لبنان اکنون 112 روز است که رییس جمهوری ندارد.

وی درباره تشکیل یک جبهه ملی سیاسی در لبنان گفت که تشکیل این جبهه به وقت زیادی نیاز دارد.

رییس جمهور سابق لبنان با اشاره به ابتکار سیاسی خود برای نجات لبنان، گفت: برای ارائه این ابتکار ضیافت شامی برگزار کردم اما همه میهمانان نیامدند تا نتیجه دلخواه بدست آید.

میشل سلیمان افزود: « نبیه بری » رییس مجلس در اعتراض به حضور برخی اشخاص در این میهمانی شرکت نکرد.

خاورم ** 1324
کد N498855

وبگردی