آفتاب

مشعل: فلسطینیان برای تحقق آشتی ملی نیازی به واسطه ندارند

مشعل: فلسطینیان برای تحقق آشتی ملی نیازی به واسطه ندارند

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که فلسطینیان برای تحقق آشتی ملی نیازی به واسطه ندارند، زیرا آنها با یکدیگر قطع رابطه نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از سایت شبکه الجزیره، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس که در راس هیاتی از جنبش حماس به تونس سفر کرده است، روز جمعه در کنفرانسی خبری پس از دیدار با منصف مرزوقی، رئیس جمهور تونس در قصر قرطاج در پاسخ به درخواست اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از راشد غنوشی، رهبر حزب النهضه تونس برای میانجی‌گری جهت حل اختلافات حماس و فتح تصریح کرد که فلسطینیان با یکدیگر قطع رابطه نکرده‌اند تا برای تحقق آشتی ملی خود نیازمند واسطه باشند.

مشعل خاطرنشان کرد: حماس از هرگونه تلاشی برای وحدت و آشتی ملت فلسطین استقبال می‌کند اما فلسطینیان نیازی به واسطه ندارند، زیرا قطار آشتی ملی به حرکت درآمده و ارتباط گروه‌های فلسطینی با یکدیگر قطع نشده است.

وی در رابطه با مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد که موضع جنبش حماس کاملا واضح است و مذاکرات مستقیم با این رژیم به هیچ وجه در دستور کار ما قرار ندارد و اگر هم ضرورتی برای مذاکره با رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد این مذاکرات به طور غیرمستقیم انجام می‌شود و این سیاست و موضع ثابت جنبش حماس است.

از سوی دیگر، رئیس دفتر سیاسی حماس در خصوص هدف از سفر به تونس اظهار داشت: هدف از این سفر بحث و بررسی اقدامات پس از توقف جنگ در غزه به بررسی راه‌های امدادرسانی فوری به ساکنان غزه، اسکان آنها و عمران و بازسازی ویرانی‌های غزه است، زیرا دشمن صهیونیستی جنایت‌های هولناکی را علیه مردم غزه مرتکب شده و ویرانی‌های گسترده‌ای را در این باریکه بر جای گذاشته است.

خالد مشعل تاکید کرد که جامعه بین‌الملل موظف است زیرساخت‌های غزه اعم از بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های تولید برق را به منظور پایان دادن به رنج و محنت‌های فلسطینیان بازسازی کند.

مشعل اشاره کرد که اجلاس بین‌المللی بازسازی غزه روز 12 ماه اکتبر در قاهره برگزار می‌شود و حماس از هرگونه تلاش و اقدامی به منظور عمران و بازسازی غزه استقبال می‌کند اما هر اقدامی در این راستا باید در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام

کد N498824

وبگردی