آفتاب

داعش آمریکا را به خاورمیانه بازگرداند

داعش آمریکا را به خاورمیانه بازگرداند

وزارت امور خارجه آمریکا، ژنرال «جان آلن» را فرمانده ائتلاف بین المللی علیه «داعش» معرفی کرد.

وی در این زمینه از جان کری وزیر امور خارجه، دستور می گیرد. جان کری هم اکنون مشغول یارگیری از چند کشور عربی و ترکیه برای پیوستن به این ائتلاف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آمریکا که همزمان با سالگرد واقعه 11 سپتامبر، بار دیگر شعار مبارزه با تروریسم را سرداده است تلاش می کند همپیمانان خود را در ائتلاف مبارزه با داعش افزایش دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا، ژنرال «جان آلن» فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان را که در جنگ عراق نیز نقشی اساسی برعهده داشت به عنوان فرمانده و هماهنگ کننده ائتلاف بین المللی علیه «داعش» معرفی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: ژنرال آلن، در این زمینه از جان کری وزیر امور خارجه، دستور می گیرد .

جان کری، هم پس از سفر به عراق و عربستان و دیدار با مقامات کشورهای عربی، برای دعوت از ترکیه به منظور پیوستن به ائتلاف ضد داعش به آنکارا پایتخت ترکیه سفر کرد. این سفر پس از آن صورت گرفت که ترکیه اعلام کرد، اجازه نخواهد داد پایگاه های هوایی این کشور برای حملات هوایی علیه افراط گرایان، به کار گرفته شود.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه هم که به عراق سفر کرده است، در نشست خبری مشترک با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از برگزاری کنفرانسی با موضوع مبارزه با داعش خبر داد که قرار است با حضور مقامات کشورهای منطقه و اعضای دائم شورای امنیت، روز دوشنبه در پاریس برگزار شود.

همه اقدامات اخیر کشورهای غربی در حالی صورت می گیرد که آمریکا و فرانسه به همراه  ترکیه، عربستان و برخی از کشورهای منطقه، سال ها از اقدامات تروریست ها ضد دولت سوریه حمایت می کردند.

کارشناسان معتقدند رویکرد آمریکا و هم پیمانان این کشور علیه داعش، راهکاری برای دخالت نظامی مجدد در عراق و سلطه جویی بیشتر در منطقه خاورمیانه است.  
کد N498800

وبگردی