آفتاب

یک فعال دانشجویی: وزیر علوم باید معتدل و تعامل‌گر باشد

یک فعال دانشجویی: وزیر علوم باید معتدل و تعامل‌گر باشد

رئیس سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار گفت: وزیر بعدی وزارت علوم مانند دکتر فرجی‌دانا فرد معتدل و تعامل‌گری باشد تا چالش دولت و مجلس به حداقل برسد.

امیر حسین خازه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: حضور سرپرست در رأس آموزش عالی کشور آن هم در آغاز سال تحصیلی از وجود یک ناهماهنگی بین مجلس و دولت حکایت دارد که ناشی از عدم همراهی نمایندگان با آخرین منتخب مردم، یعنی رئیس جمهور است. در واقع بخشی از نمایندگان مجلس علاقه‌ای به شنیدن حرف مردم ندارند و نمی‌خواهند با رأی مردم همراه شوند،

وی ادامه داد: اما در مجموع این اتفاق، یعنی مصادف شدن دوران سرپرستی آقایان توفیقی و نجفی با آغاز سال تحصیلی چندان هم بد نبود. بالاخره این دو بزرگوار اصلاح‌طلب‌ترین گزینه‌هایی هستند که رئیس جمهور می‌توانست در این سطح از وجودشان استفاده کند و عملکرد دکتر توفیقی در سه ماه سرپرستی ایشان هم کاملا موید این موضوع است. خود من به عنوان عضو سازمان دانشجویی، در یک سال اخیر با دانشجویان زیادی از دانشگاه‌های گوناگون صحبت کرده‌ام که اکثریت قریب به اتفاق از دوران سرپرستی آقای توفیقی به عنوان دوران طلایی وزارت علوم یاد می کنند.

این فعال دانشجویی همچنین تصریح کرد: فکر می کنم آقای نجفی هم در مدت محدودی که مسئولیت اداره وزارت علوم را بر عهده دارد می تواند کارنامه درخشانی از خود بر جای بگذارد و بر محبوبیت خویش نزد دانشجویان و اساتید دانشگاه ها بیفزاید.

وی با اشاره به انتظارات جامعه دانشجویی از سرپرست فعلی گفت: به نظر من انتظار جامعه دانشجویی از سرپرست فعلی و حتی وزیر آینده این است که در وهله نخست راه دکتر فرجی دانا را ادامه دهند که همان راه راستی و درستی است. به جرأت می توانم بگویم یکی از تلخ ترین اتفاقات سیاسی سال های اخیر در کشور استیضاح دکتر فرجی و بازپس‌گیری رای اعتماد نمایندگان از این وزیر دانا بود و احتمالا تاریخ از لحظه قرائت این رای به عنوان تراژدی سیاست یاد خواهد کرد.آن لحظه من را یاد جمله معروف ابوسعید ابوالخیر می اندازد که گفت : پاکباز و راستباز و امیر باش.

خازه در خصوص ویژگی‌های وزیر آتی وزارت علوم تاکید کرد:به نظرم مهم‌ترین شاخصه مسئولین جمهوری اسلامی در دوران فعلی باید اعتدال و میانه‌روی باشد و وزیر علوم هم از این قاعده مستثنی نیست. امیدوارم وزیر بعدی نیز مانند دکتر فرجی دانا فرد معتدل و تعامل‌گری باشد تا چالش دولت و مجلس به حداقل برسد. من فکر می کنم در یک سال و نیم باقی مانده از عمر مجلس نهم ، دولت باید نهایت تعامل را با نمایندگان داشته باشد تا به امید خدا با نزدیک شدن دولت به نمایندگان معتدل در انتخابات پیش رو شانس تندروها برای پیروزی به حداقل برسد.

وی افزود: البته این منافاتی با قانونگرایی ندارد و انتظار اصلی جامعه دانشگاهی از وزیر آینده نیز این است که با جدیت پیگیر قانونگریزی‌ها و تخلفات رخ داده در وزارت علوم ، بویژه مسئله بورسیه‌های غیر قانونی که امروز به یک مطالبه ملی تبدیل شده است، باشد.

انتها پیام

کد N498789

وبگردی