آفتاب

اندونزی اموال تروریست ها را بلوکه کرد

اندونزی اموال تروریست ها را بلوکه کرد

کوالالامپور – ایرنا – مرکز تجزیه و تحلیل و گزارش نقل و انتقال مالی اندونزی اموال سه تروریست این کشور را که در لیست تحریم شدگان سازمان ملل قرار دارند، بلوکه کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'جاکارتا گلوب' روز شنبه اعلام کرد دو نفر از تروریست هایی که اموال آن ها بلوکه شده در حال حاضر در زندان به سر می برند و یک نفر دیگر تحت تعقیب قرار دارد.

نام این تروریست ها در قطعنامه 1267 سال 1997 شورای امنیت سازمان ملل قرار داشته است.

در این لیست نام 217 نفر وجود دارد که 17 نفر از آنها اندونزیایی هستند.

مرکز تجزیه و تحلیل و گزارش نقل و انتقال مالی اندونزی طبق قانونی که در سال 2003 میلادی در این کشور تصویب شد مجاز به بلوکه کردن اموال افراد و یا گروه های تروریستی است.

این اقدام با هدف مبارزه با فعالیت های تروریستی انجام شده است.

'اگوس سانتوسو' معاون مرکز تجزیه و تحلیل و گزارش نقل و انتقال مالی اندونزی از اعلام نام این سه تروریست خودداری کرد.

منابع آگاه پلیس اندونزی این سه ترویست را 'هامبالی'، 'ذوالقرنین' و 'عمر پاتک' معرفی کردند که در جریان بمب گذاری سال 2002 جزیره بالی اندونزی که در آن 202 نفر کشته شدند، دست داشتند.

منابع پلیس اندونزی بر این باورند که تفسیرهای متفاوت از قانون در اندونزی باعث تاخیر در اقدام های موثر علیه متهمان به فعالیت های تروریستی می شود.

اندونزی با توجه به اینکه برخی از 17 نفری که در لیست تروریست های شورای امنیت سازمان ملل هستند در حال حاضر دوران زندان خود را می گذرانند در تلاش است نام آنها را از این لیست خارج کند.

آساق**241**1611
کد N498759

وبگردی