آفتاب

قطر هفت تن از رهبران اخوان المسلمین را اخراج می کند

قطر هفت تن از رهبران اخوان المسلمین را اخراج می کند

تهران - ایرنا - منابع خبری از تصمیم دولت قطر برای اخراج هفت تن از رهبران اخوان المسلمین مصر خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، منابع آگاه نزدیک به اخوان المسلمین گفتند: مقام های قطری از برخی رهبران اخوان المسلمین خواسته اند، دوستانه خاک این کشور را ترک کنند.

این منابع در گفت و گو با الیوم السابع پیش بینی کردندکه شماری از رهبران اخوان المسلمین در واکنش به درخواست مقام های قطر و عدم تمایل به بروز تنش در روابط با قطر، ظرف چند روز آینده دوحه را ترک کنند.

این منابع تاکید کردند که فهرست افراد اخراجی از قطر، شامل هفت تن از رهبران گروه اخوان المسلمین و هم پیمانان آنهاست.

محمود حسین دبیرکل جماعت اخوان المسلمین،عصام تلیمه رییس سابق دفتر یوسف القرضاوی، حمزه زوبع سخنگوی حزب آزادی و عدالت، عمرو دراج رییس کمیته روابط خارجی این حزب، اشرف الدین نماینده سابق مجلس الشعب و عضو حزب آزادی و عدالت، وجدی غنیم مبلغ اخوان المسلمین و جمال عبدالستار قائم مقام سابق وزارت اوقاف و شخصت برجسته اخوان المسلمین به عنوان افرادی هستند که باید خاک قطر را ترک کنند.

این در حالی است که حمایت قطر از اخوان المسلمین، تنش قطر با مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را درپی داشته است.

دولت مصر در پی ناآرامی هایی که به برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر انجامید اخوان المسلمین را گروهی تروریست توصیف و فعالیت آن را ممنوع اعلام کرد.

بنا به اعلام برخی رسانه ها، قطر پس از تشدید فشار برخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله بحرین، عربستان سعودی و امارات- برای تغییر سیاست های دوحه و پایان دادن به حمایت از اخوان المسلمین، به دنبال یافتن کشوری بود تا بتواند رهبران این گروه را به آن منتقل کند.

این سه کشور حاشیه خلیج فارس در 14 اسفند 1392(5 مارس 2014) در اعتراض به آنچه ˈمداخله قطر در امور داخلی و حمایت از گروه اخوان المسلمینˈ نامیدند، سفیران خود را از دوحه (پایتخت قطر) فراخواندند.

برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، اخوان المسملین را سازمانی غیرقانونی خوانده اند.

این کشورها تاکید کرده بودند مادامی که قطر به صورت کامل از توافقنامه 17 آوریل (28 فروردین 1393) ریاض پیروی نکند، سفیرانشان را به دوحه باز نمی گردانند.

**مترجمام**1480** 3404
کد N498756

وبگردی