آفتاب

رییس‌جمهور :امیدوارم نتایج سفر به قزاقستان و ترکمنستان به نفع مردم ایران باشد

رییس‌جمهور :امیدوارم نتایج سفر به قزاقستان و ترکمنستان به نفع مردم ایران باشد

رییس‌جمهور کشورمان در پایان سفر پنج روزه خود به کشورهای قزاقستان و تاجیکستان دستاوردهای سفر به این دو کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما به دو کشور قزاقستان و تاجیکستان سفر کردیم و از روز سوم، سفر به تاجیکستان و برنامه اجلاس شانگهای را داشتیم.

وی در ادامه به تشریح برنامه ‌های سفر خود به قزاقستان پرداخت و گفت: ‌در قزاقستان ضمن ملاقات با مسئولین بلندپایه عمدتا ظرفیت‌هایی که برای روابط اقتصادی، فرهنگی و علمی دو کشور وجود دارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روحانی اظهار کرد: مردم شریف ایران می‌دانند که به زودی راه‌آهن قزاقستان ترکمنستان ایران احتمالا در آذرماه به بهره برداری خواهد رسید و کریدور جنوب به شمال شرایط بهتری پیدا می‌کند.

رییس‌جمهور گفت:‌ در قزاقستان بازرگانان ، تجار ایرانی و اعضای اتاق ایران حضور پیدا کرده بودند و جلسه بسیار خوبی با اعضای اتاق قزاقستان با سخنرانی رییس‌جمهور برگزار شد و تفاهماتی هم بین تجار صورت گرفت.

وی افزود: من در دانشگاه قزاقستان سخنرانی داشتم و راجع به مسائل فرهنگی و منطقه‌ای بحث و بررسی شد.

روحانی با بیان اینکه در تاجیکستان هم با رییس‌جمهور و مسئولان بلندپایه این کشور ملاقات‌هایی داشتیم، گفت: در این سفر نیروگاه سنگ توده 2 توسط روسای جمهور دو کشور به بهره برداری رسید و این نشان دهنده این است که مهندسین ما در خارج از کشور می‌توانند خدمات ارزنده‌ای داشته باشند.

وی افزود: همه مسئولین تاجیکی می‌گفتند ایرانی‌ها پروژه‌ها را بهتر از دیگران انجام می‌دهند. امروز هم رییس‌جمهور ترکمنستان به همین موضوع اشاره کرد و این برای جمهوری اسلامی ایران یک افتخار است.

رییس‌جمهور اظهار کرد: به غیر از این موارد و شرکت در اجلاس شانگهای و سخنرانی و اعلام مواضع جمهوری اسلامی راجع به مسائل منطقه‌ای، تروریزم، افراطی‌گری و مسائل اقتصادی ، ملاقات‌هایی هم با روسای جمهور ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، چین، وزیر خارجه هند داشتیم و در نهایت امروز نیز با رییس‌جمهور روسیه جناب آقای پوتین ملاقات بسیار مفصل و خوبی انجام شد.

روحانی گفت: من می‌خواهم به مردم شریف ایران بگویم که همه کشورهای منطقه و اعضای سازمان شانگهای علاقه‌مند به داشتن روابط بهتر و بالاتر در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه اقتصادی با ایران هستند.

وی با بیان اینکه در این سفر راجع به مسائل بین‌المللی هم بحث و گفت‌وگو شد، ابراز امیدواری کرد که نتایج این سفر به نفع مردم ایران باشد.

انتهای پیام

کد N498650

وبگردی