آفتاب

هند: ریشه افراط گرایی را می خشکانیم

هند: ریشه افراط گرایی را می خشکانیم

دهلی نو - ایرنا - یک مقام ارشد هندی می گوید که دولت این کشور در حال طراحی نقشه جامع عملی برای مبارزه با افراط گرایی است تا ریشه آن را بخشکاند.

به گزارش ایرنا، 'راجنات سینگ ' وزیر کشور هند روز جمعه طی سخنانی اعلام کرد که سیاست ها و اقدامات دولت هند جهت مبارزه با افراط گرایی درمناطقی مانند کشمیر و ایالت های شمال شرقی در مرحله پایانی شکل گیری خود است .

وی افزود: یک نقشه جامع عملی جهت مقاوم سازی امنیت داخلی پس از بررسی همه جوانب و رایزنی با افراد مربوطه تهیه خواهد شد.

سینگ با اشاره به مناطق تحت نفوذ گروه های افراطی مانند مائوئیست های جدایی طلب گفت : سیاست های جامع برای ریشه کن کردن گروهای افراطی در سراسر هند در حال شکل گیری است.

وی در ادامه افزود: برای تقویت امواج رادیویی و آگاهی دهی به مردم بیش از دو هزار برج مخابراتی در مناطق تحت نفوذ گروه های افراطی ساخته خواهد شد.

سینگ که در مورد دستاوردهای دولت هند در پایان 100 روز فعالیتش سخن می گفت، تصریح کرد: دولت مصمم است با وجود چالش های امنیت داخلی، ریشه افراط گرایی را در هندوستان بخشکاند.

وی افزود: در این راستا، نیروهای امنیتی هند که در مناطق مختلف در حال مبارزه با این گونه گروه ها هستند، از نظر تجهیزات و نفرات تقویت خواهند شد.

این مقام ارشد دولت هند گفت: با این حال دولت آماده گفت و گو با هرگروهی که خشونت را کنار بگذارد، هست. ' در یک کشور دموکراتیک ، پیش از هرچیز شما باید آماده گفت و گو با هر فردی و گروهی باشید.'

وی در مورد ویدئو پخش شده از سرکرده گروه القاعده که در آن اعلام شده شاخه هندی این گروه ستیزه جو و تروریستی تشکیل شده، گفت: ما در حال بررسی صحت این فایل تصویری می باشیم اما هند همواره آماده رویارویی با چالش است.

وزیر کشور هند در پایان اظهارداشت : در راستای به روز رسانی نیروهای امنیتی ، دولت قصد دارد تا ایستگاه های پلیس را در سطح کشور مدرنیزه کند.

هند از جمله کشورهایی است که گروه های مختلف جدایی طلب و افراطی در مناطق مختلف آن در حال فعالیت هستند.

آساق * 1 * 1519 * 267 *
کد N498627

وبگردی