آفتاب

برگزاری جشنواره فیلم های ایرانی در صربستان

برگزاری جشنواره فیلم های ایرانی در صربستان

بلگراد- ایرنا- فیلمساز و کارگردان برجسته صرب که در اغلب جشنواره های مستند جهانی به عنوان داور جشنواره های فیلم فعال است در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد طرح برگزاری جشنواره فیلم های مستند ایرانی در صربستان را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پروویچ روز جمعه در دیدار با محمود شالویی با تاکید بر علاقمندی شهروندان صربستان به فیلم های ایرانی، گفت: با حمایت برخی از نهادهای ذیربط در امر فیلم سازی در صربستان و همچنین با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در بلگراد درصدد برگزاری جشنواره فیلم های مستند ایرانی در بلگراد هستیم.

وی با بیان اینکه به مبادی مرتبط در حوزه سینمای مستند و تجربی ایران، جشنواره ثابت و مبتنی بر تقویم زمانی منظم که همه ساله در زمستان برای مدت سه روز پیش بینی می شود را در بلگراد برگزار خواهیم کرد که مانند سال های گذشته با استقبال کم نظیر مردم صربستان رو به رو می شود.

پروویچ در ادامه افزود: تا کنون بیش از سه سفر به ایران داشته ام و در همه این سفرها به عنوان داور در جشنواره های فیلم حضور یافته ام که بدون تردید مهمترین دستاورد من از این سفرها آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ و تمدن منحصر بفرد و دوستی با مردمان مهربان و سرشار از محبتی است که نظایر آن را در جای دیگر ندیده ام.

وی که در آینده نزدیک بعنوان عضو هیأت داوران در جشنواره فیلم 'رشد' در تهران عازم ایران است، گفت: اطمینان دارم که از این سفر هم مانند سفرهای پیشین خاطراتی شیرین را به کشورم ارمغان خواهم آورد.

محمود شالویی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد هم در این ملاقات ضمن استقبال از پیشنهاد این هنرمند با تجربه صربستانی و تشکر از نگاه واقع بینانه و محبت آمیز وی نسبت به فرهنگ و تمدن و از همه مهمتر مهربانی و مهمان نوازی ملت بزرگ ایران، گفت: فرهنگ غنی ایران ریشه در اعماق تاریخ دارد و با حکمت و معرفت و محبت و مودت پیوندی مستحکم برقرار کرده است.

وی افزود: از همین روست که از طریق آشنایی با فرهنگ درخشان کشورمان می توان به روحیات ملتی پی برد که همواره به مهرورزی و نوع دوستی اهتمام می نمایند و در میان جوامع بشری با همین ویژگی های ممتاز شناخته می شوند.

رایزن فرهنگی کشورمان ابراز امیدواری کرد که با همکاری مراکز هنری و فرهنگی صربستان هرچه زودتر بسترهای لازم برای برپایی جشنواره مستند ایرانی در صربستان مهیا شود و در همین رابطه کوشش های فراوان برای تحقق این پیشنهاد بعمل آید.

خاطر نشان می شود که هر ساله به مناسبت های مختلف چندین جشنواره از فیلم های ایرانی با همیت رایزنی فرهنگی کشورمان و مراکر فرهنگی، هنری و سینمایی صربستان در نقاط مختلف این کشور از جمله شهرهای بلگراد و نووی ساد برگزار می شود.

اروپا**4**436** 3404
کد N498577

وبگردی