آفتاب

ترک خدمت 43 تن از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل در اعتراض به خشونت علیه فلسطینی‌ها

ترک خدمت 43 تن از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل در اعتراض به خشونت علیه فلسطینی‌ها

43 تن از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل روز (جمعه) در نامه‌ای مکتوب امتناع خود را از انجام خدمت به رژیم صهیونیستی اعلام کرده و ارتش را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینی‌ها محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی‌.تی.آی در این نامه به یگان اطلاعات ارتش در سرزمین‌های اشغالی اشاره شده و فعالیت آن‌ها را که شامل ترورهای هدفمند و شناسایی غیرنظامیان است، مدنظر قرار داده است.

سربازان و افسران از واحد 8200 یگان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی که از نزدیک با سرویس‌های امنیتی اسرائیل فعالیت می‌کنند، اعلام کرده‌اند که دیگر حاضر نیستند تا در این سیستم فعالیت کنند چرا که ارتش حقوق میلیون‌ها نفر از غیرنظامیان فلسطینی را زیرپا می‌گذارد و نقض می‌کند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از این نامه نوشته است: ما از تمامی سربازان فعال در این واحد و افرادی که در حال انجام خدمت هستند و تمامی شهروندان اسرائیلی می‌خواهیم تا اعتراض خود را علیه این خشونت‌ها بیان کرده و برای توقف این اقدامات تلاش کنند.

اگرچه این نامه پیش از جنگ اخیر غزه در ژوئیه و اوت سال جاری میلادی نگاشته شده اما به صورت گسترده کشتار غیرنظامیان فلسطینی در این درگیری را در خود دارد.

رسانه‌های اسرائیلی نیز به خاطر انتشار تصاویر کشتار غیرنظامیان فلسطینی و اعلام آمار بالای غیرنظامیان در جنگ اخیر غزه که براساس گزارش سازمان ملل 70 درصد کشته‌ها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

این 43 تن اعلام کرده‌اند با به جان خریدن ریسک دستگیری و محاکمه در دادگاه نظامی دیگر به ارتش بازنمی‌گردند.

انتهای پیام

کد N498349

وبگردی