آفتاب
مقام امنیتی ایتالیا:

مشارکت ایتالیا در جنگ علیه داعش؛ کشور را تهدید می کند

مشارکت ایتالیا در جنگ علیه داعش؛ کشور را تهدید می کند

رم - ایرنا - رییس سازمان اطلاعات و امنیت ایتالیا با اشاره به مشارکت کشورش در جنگ علیه گروه تکفیری داعش گفت که ایتالیا و واتیکان می توانند درمعرض خطر تروریستی داعش قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، 'جامپی رو ماسولو' رییس سازمان اطلاعات و امنیت ایتالیا درخصوص تهدیدات داعش علیه غرب گفت: حمله کشورهای عضو ائتلاف علیه داعش درعراق و سوریه می تواند موجب حملات تلافی جویانه این گروه تروریستی شود و ایتالیا و واتیکان درمعرض خطر بیشتری قرار دارند.

وی در گفت وگو با روزنامه 'لارپوبلیکا' افزود: تردیدی نیست که در معرض حملات تروریستی داعش قرار گرفته ایم.

وی گفت: البته غرب درحال حاضر جزو اولویت های داعش نیست بلکه اولویت های نظامی داعش تحکیم ارضی خلیفه آنان در عراق است.

'آنجلینو الفانو' وزیر کشور ایتالیا نیز در مجلس نمایندگان این کشور با بیان اینکه هر نماد غربی می تواند تبدیل به هدف احتمالی برای داعش شود، هشدار داد: رم به عنوان گهواره مسیحیت می تواند هدف تروریست ها قرار گیرد.

وزیر کشور ایتالیا گفت: نباید اظهارات ابوبکر البغدادی مبنی بر فتح رم را دستکم گرفت و ایتالیا و رم یک هدف ثانوی برای داعش نیستند.

وی با بیان اینکه «داعش لباس اروپایی به تن کرده و ستیزه ای بی سابقه برای امنیت جهانی ایجاد کرده» افزود: داعش از منابعی برخوردار است که تاکنون هیچ سازمان تروریستی دیگری در گذشته نداشته است.

'روبرتا پینوتی' وزیر دفاع ایتالیا نیز روز گذشته با تاکید بر لزوم اتخاذ راهبرد سیاسی در عراق و سوریه علیه داعش اعلام کرد: آمریکا تصمیم به حمله هوایی علیه داعش گرفته است و ایتالیا قرار است کردهای عراق را مسلح کند.

وی اظهار داشت: ما درقبال درخواست آمریکا مبنی بر مشارکت علیه داعش اعلام آمادگی کردیم اما درخصوص روش های کمک، ایتالیا تابع قانون اساسی خود می باشد.

بارک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز گذشته و به مناسبت سالگرد واقعه 11 سپتامبر بر لزوم حمله نظامی علیه تروریسم در خاورمیانه تاکید کرد و گفت که داعش را هر کجا باشند نابود می کنیم.

سخنان اوباما در مقابله با داعش درحالی بیان می شود که آمریکا ، انگلیس، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی از بوجود آورندگان اصلی این گروه تروریستی هستند.

اروپام*1*461**1392
کد N498330

وبگردی