آفتاب
رحیم‌پور ازغدی :

نباید پرچم ارزش‌ها و گفتمان اصلی انقلاب پایین بیاید

نباید پرچم ارزش‌ها و گفتمان اصلی انقلاب پایین بیاید

یک استاد دانشگاه تصریح کرد که گفتمان امام خمینی(ره) مبتنی بر صدور انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن رحیم‌پور ازغدی در نشست سالانه انجمن‌های اسلامی سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) با بیان این‌که عده‌ای شعارهای امام را خواسته یا ناخواسته عوض کرده‌اند و دانشجویان نباید اجازه دهند پرچم ارزش‌ها پایین بیاید و گفتمان اصلی انقلاب که سخنان امام خمینی بود عوض شود، اظهار کرد: عده‌ای در سیاست داخلی به جای شعارها و صحبت‌های امام، دم از جامعه مدنی که شعار خاص نظام لیبرال سرمایه‌داری است می‌زنند.

وی ادامه داد: در سیاست خارجی هم صحبت از تنش‌زدایی می‌کنند در حالیکه امام هیچ جا چنین صحبتی نکرده و شعارش صدور انقلاب بوده است. من به نیت‌ها کاری ندارم، اما بعضی اوقات شعارهای انقلاب عوض می‌شود و این جنبش دانشجویی است که باید شعارهای ارزشی و اصیل انقلابی را مطالبه کند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: باید قدرت نظری و دقت تئوریک خود را قوی کنید. شما الان بر سر سفره آماده‌ای نشسته‌اید و هیچ هزینه‌ای ندادید. خطر راحت‌طلبی، مفت‌خوری و ادا در آوردن دانشجویان امروز را تهدید می‌کند. شما دانشجویان باید زحمت بکشید تا بتوانید حرفی برای نسل بعد از خود داشته باشید. احساسات خوب است به شرطی که حول محور معرفت بچرخد. تعداد زیادی تشکیلات داریم که خودشان از اسلام چیزی نمی‌دانند اما می‌خواهند دیگران را درست کنند. باید مواظب باشید که سمینارها و مجالس شما فقط به فکر سر و صدا نباشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که مخاطب‌شناسی و شناخت ظرفیت مخاطبان لازمه تبیین ارزش‌های انقلابی و مکتبی است، افزود: بین واقع‌گرایی و واقع‌بینی تفاوت وجود دارد. واقع‌گرا به واقعیت موجود گرایش دارد و تسلیم آن می‌شود در حالیکه واقع‌بین واقعیت موجود را می‌بیند و سعی در تغییر آن دارد. دیده‌ایم بعضی‌ها در جلسات مختلف چند جور حرف می‌زنند مثلا در جلسه با خانواده شهدا یک حرف که به مذاق آنها خوش بیاید می‌زنند و در جلسه نخبگان و روشنفکران حرف دیگری می‌زنند. این یعنی دغدغه قدرت داشتن. البته نظرم به شخص خاصی نیست. این مشکل از اول خلقت وجود داشته و هدف تشویق شدن است.

رحیم‌پورازغدی اضافه کرد: عده‌ای هم هستند که به اسم اصول هر چه از دهان‌شان در می‌آید می‌گویند. یکی به اسم مخاطب‌شناسی اصول را کنار می‌گذارد و یکی به اسم آرمان‌گرایی عقل را کنار می‌گذارد که هر دوی اینها اشتباه است، باید مفاهیم و مخاطبان را طبقه‌بندی کرد.

این استاد دانشگاه گفت: در فعالیت سیاسی انقلابی یک جاهایی باید مدارا کرد. البته این به معنای این نیست که بر سر اصول کوتاهی کنیم. ضمن این‌که مدیریت شایسته‌مدار باید سرلوحه کار یک تشکیلات قرار بگیرد و مدیران یک تشکیلات باید از بقیه صالح‌تر و قوی‌تر باشند. اگر باندبازی و رفیق بازی وارد یک تشکیلات شود قطعا شکست می‌خورد. یک تشکیلات سالم اسلامی گرفتار طمع قدرت، ثروت و شهرت نمی‌شود.

رحیم‌پور ازغدی در پایان اظهار کرد: سخنان من از دل روایاتی بود که از امام رضا (ع) نقل شده است و به شما دانشجویان توصیه می‌کنم این سخنان امام رضا (ع) را به مطالبه تبدیل کنید و از حاکمیت و سه قوه این مطالب را طلب کنید به هر گونه‌ای که می‌توانید، از بیانیه و برگزاری میتینگ گرفته تا سخنرانی و... نگذارید پرچم ارزش‌ها و گفتمان اصلی انقلاب که سخنان امام خمینی بود پایین بیاید.

انتهای پیام

کد N498205

وبگردی