آفتاب
سومریه نیوز:

نظامیان آمریکایی یک انبار سلاح ساخت ترکیه متعلق به داعش را کشف کردند

نظامیان آمریکایی یک انبار سلاح ساخت ترکیه متعلق به داعش را کشف کردند

تهران - ایرنا - پایگاه خبری ˈسومریه نیوزˈ جمعه گزارش داد: نظامیان آمریکایی در اربیل عراق یک انبار سلاح ساخت ترکیه متعلق به داعش را کشف و ضبط کردند.

این گزارش می افزاید: نظامیان آمریکایی پس از درگیری بین تروریست های داعش و نیروهای پیشمرگه در اربیل انبار مهمات نظامی ساخت ترکیه که علامت شرکت صنایع شیمیایی و مکانیکی ترکیه (MKE) روی آنها حک شده بودند؛ کشف کردند.

بنابراین گزارش، در همین حال رسانه های ترکیه اعلام کردند که نظامیان آمریکایی از وجود انبار سلاح ساخت ترکیه نزد تروریست ها شگفت زده شدند.

برپایه این گزارش ؛ روزنامه انگلیسی زبان زمان دیلی یادآوری کرد که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست سران ناتو در انگلیس به 'رجب طیب اردوغان' هشدار داد که می خواهد ترکیه در همان مسیری باشد که آمریکا و ناتو قرار دارند.

این روزنامه نوشت که مقامات ترکیه تلاش کردند مواضع خود را به آمریکایی ها بقبولانند که آنان از خدشه دار شدن امنیت ملی ترکیه در هراسند و ده ها تن از دیپلمات های ترک در کنسولگری های ترکیه در موصل عراق حضور دارند و ممکن است به قتل برسند.

روزنامه ترکی 'طرف' نیز سه شنبه گذشته گزارشی از انبار سلاح ساخت ترکیه متعلق به داعش منتشر کرد و نوشت : برخی مقامات ترک تلاش کردند آمریکایی ها را متقاعد کنند که این سلاح ها به سرقت رفته و یا داعش در مناطق تحت کنترلشان در سوریه به آنها دست یافته است.

این گزارش می افزاید: ماه گذشته نیز محموله سلاحی که از ترکیه به شمال سوریه می رفت کشف و ضبط شد ولی معلوم نشد که این محموله سلاح برای داعش فرستاده شده یا مخالفان تندرو و یا میانه روی سوریه؟

برپایه این گزارش ؛ روزنامه زمان نوشت که رهبری ترکیه که به سقوط سریع نظام سوریه دلبسته حمایت های خود را از گروه های مخالف دولت سوریه گسترش داده و اکنون از ادامه حاکمیت بشار اسد به شدت نگران است.

رسانام**1408**1392
کد N498149

وبگردی