آفتاب

پیشروی کُند نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها به سوی مواضع داعش

پیشروی کُند نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها به سوی مواضع داعش

نیروهای دولتی عراق و پیشمرگ‌های کرد با وجود موانع بسیار همچنان به حملات علیه داعش ادامه می‌دهند اما گفته می‌شود مین‌گذاری شهرها و جاده‌ها و نیز کمبود مهمات پیشروی‌ نیروهای عراقی را کند کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از الجزیره، نیروهای دولت عراق با همکاری شبه نظامیان موسوم به "بسیج مردمی" حملاتی را به مناطق تحت سیطره گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) در منطقه ضلویعه انجام دادند اما به دلیل آتش‌ سنگین این گروهک نتوانستند پیش روی کنند.

از طرف دیگر در شهرهای جلولا در استان دیالی و زمار در شمال غربی موصل آرامش شکننده‌ای برقرار شده است. منابع کردی هم اعلام کردند: نیروهای پیشمرگ به دلیل اینکه داعش منطقه را بمب‌گذاری کرده نتوانستند پیشروی قابل توجهی داشته کنند.

وزارت دفاع عراق هم تصاویری از ورود نیروهای امنیتی به شهر بروانه در استان الانبار پخش کرد.

سخنگوی نظامی وزارت دفاع عراق گفت:‌ نیروهای امنیتی پس از درگیری‌هایی که با پشتیبانی هلیکوپترها در شهر بروانه انجام داد، توانست کنترل دوباره شهر را به دست بگیرد. در این درگیری‌ها تعدادی از اعضای گروه تروریستی داعش کشته شدند.

به گفته شاهدان عینی و یک منبع امنیتی در کرکوک ده‌ها تن از اعضای گروهک داعش به روستای "مجمع صدام" در غرب این شهر حمله کردند و بیست نفر را ربوده و به جای نامعلومی منتقل کردند. به گفته این منابع، داعش اطلاعاتی به دست آورده مبنی بر اینکه جوانان و اعضای سابق نیروهای بیداری عراق (الصحوه) در این روستا می‌خواستند نیرویی برای مبارزه با داعش تشکیل دهند که تروریست‌ها با حمله به روستا مانع این کار شدند.

از طرف دیگر،‌ منابع محلی در فلوجه گزارش دادند که محله‌های المجتهدیه، الجولان، الاندلس، نزال و الرساله این شهر هدف حملات نیروی هوایی ارتش عراق قرار گرفته که این حملات چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

پلیس عراق هم از کشته شدن 11 تن و زخمی شدن بیش از 30 تن در دو انفجار در شهرهای دیوانیه و کربلاء واقع در جنوب عراق خبر داد.

بر این اساس در انفجار شهر دیوانیه 7 تن کشته و 17 تن دیگر زخمی شدند و انفجار در منطقه "باب بغداد" در مرکز کربلا نیز 4 کشته و 15 زخمی بر جای گذاشت.

حدود سی نفر هم روز چهارشنبه درنتیجه چندین بمب‌گذاری و عملیات انتحاری در شهر بغداد کشته شدند. این حملات، پایگاه‌های امنیتی، بازارها و مناطق شلوغ را هدف قرار داد.

انتهای پیام

کد N498034

وبگردی