آفتاب

کاهش حمایت اسکاتلندی‌ها از استقلال در آستانه رفراندوم

کاهش حمایت اسکاتلندی‌ها از استقلال در آستانه رفراندوم

براساس نظرسنجی جدید مشخص شد، حمایت‌ها از استقلال اسکاتلند تنها یک هفته مانده به برگزاری رفراندوم 18 سپتامبر چهار درصد کاهش یافته و از 51 درصد به 48 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی YouGov برای روزنامه‌های تایمز و ساندی‌تایمز میزان حمایت‌ اسکاتلندی‌ها از ماندن زیر لوای بریتانیا را 52 درصد و حمایت‌ها از استقلال و جدایی این منطقه از بریتانیا را 48 درصد اعلام کرده است که این خود نشان دهنده کاهش حمایت‌ها از رفراندوم برای استقلال است.

پیتر کلنر، رئیس مرکز نظرسنجی YouGov اعلام کرد: کمپین "نه" به استقلال اسکاتلند در فعالیت‌ها و تلاش‌هایش موفق بوده است. این نخستین بار از اوایل اوت سال جاری میلادی است که این کمپین موفق شد در مقابل رفراندوم قد علم کند.

وی با اشاره به جدیدترین نظرسنجی این موسسه که از 1268 اسکاتلندی در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه صورت گرفت، گفت: اگرچه کمپین "نه" به استقلال اسکاتلند پیشی گرفته اما کمپین "بله" نیز آنچنان که باید افت نداشته و تنها چهار درصد با کاهش حمایت‌ها مواجه بوده است.

پس از برگزاری رفراندوم استقلال در 18 سپتامبر سال جاری میلادی، بریتانیا و اسکاتلند باید اقتصاد 5/2 تریلیون دلاری خود را که شامل نفت دریای شمال و بدهی ملی است، تقسیم کنند و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس احتمالا با رای عدم اعتماد روبرو شده و باید از سمتش استعفا دهد.

انتهای پیام

کد N497777

وبگردی