آفتاب

برگزاری مراسم سیزدهمین سالروز حملات 11 سپتامبر در آمریکا

برگزاری مراسم سیزدهمین سالروز حملات 11 سپتامبر در آمریکا

هزاران تن از آمریکایی‌ها به همراه رئیس‌جمهوری این کشور در مراسم سیزدهمین سالروز حملات 11 سپتامبر 2001 به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی، محوطه پنتاگون و محوطه‌ای در پنسیلوانیا که هزاران کشته بر جای گذاشت، شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در این مراسم سالانه پس از خوانده شدن اسامی قریب به 3000 قربانی این حملات حدود شش دقیقه سکوت حکم‌فرما شد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی برای خویشاوندان 148 قربانی یکی از حملات پنتاگون گفت: 13 سال از زمان حملات 11 سپتامبر 2001 می‌گذرد؛ حملاتی که قلب ما را به درد آورده است اما آمریکا و آمریکایی‌ها همچنان پا بر جای مانده‌اند. اهمیتی ندارد که چه اتفاقی بیفتد مهم این است که آمریکایی‌ها همچنان با هم باشند.

موزه و یادبود ملی 11 سپتامبر در منهتن در نیویورک که محل به نمایش گذاشتن تصاویر گرافیکی و سازه‌های هنری مرتبط با آن حوادث است، برای نخستین بار از مه سال جاری میلادی به روی عموم گشوده شده است.

باراک اوباما یک روز پیش از سالروز 11 سپتامبر در خطابه‌ای برای مردم آمریکا درباره استراتژی مقابله‌ای‌اش علیه تروریسم سخن گفت و اعلام کرد که برای مقابله با داعش به انجام حملات هوایی بیشتری دست می‌زند.

انتهای پیام

کد N497723

وبگردی