آفتاب

واشنگتن ˈیاهوˈ را با تهدیدی میلیون دلاری به جاسوسی سایبری وادار کرد

واشنگتن ˈیاهوˈ را با تهدیدی میلیون دلاری به جاسوسی سایبری وادار کرد

تهران - دولت آمریکا شرکت اینترنتی ˈیاهوˈ را تهدید کرد بود درصورت شرکت نکردن در عملیات جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از کاربران خود ؛ میلیون ها دلار جریمه خواهد شد.

به گزارش ایرنا ؛ وبگاه خبری 'بلومبرگ' امریکا روز جمعه با درج این مطلب افزود: 'اسنادی که به تازگی منتشر شده حاکی از آن است که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در ماه مه سال 2008 شرکت یاهو را تهدید کرده بود که اگر اطلاعات کاربران اینترنتی خود را در اختیار کاخ سفید قرار ندهد باید روزانه مبلغ 250 هزار دلار جریمه بپردازد و این مبلغ هر هفته دو برابر می شود.

یاهو روز گذشته (پنجشنبه) گزارشی 1500 صفحه ای را در این خصوص در شبکه جهانی اینترنت منتشر کرد.

به نوشته این پایگاه خبری، 'اد بلک' رییس 'اتحادیه صنعت رایانه و ارتباطات' که نمایندگی شرکت های مخابراتی و اینترنتی را در واشنگتن به عهده دارد انتشار این گزارش را گام بزرگی در شفاف سازی دنیای محرمانه جاسوسی در دنیای مجازی توصیف کرده است.

یاهو نخستین بار در اواخر سال 2007 میلادی دادخواستی را علیه این دستور دولت آمریکا تنظیم کرد اما وزارت دادگستری این کشور خواسته های دولت را 'قانونی' دانست و اعلام کرد که تبعیت از این دستورات 'اجباری' است.

آمریکا سال هاست که به بهانه تامین منافع و امنیت ملی خود به وسیله اینترنت و سایر ساز و کارهای اطلاعاتی و مخابراتی عملیات های جاسوسی گسترده ای را در سراسر جهان انجام می دهد.

رسانام**9330**1392
کد N497678

وبگردی