آفتاب

سیا: 20 تا 30 هزار شبه‌نظامی داعش در عراق و سوریه هستند

سیا: 20 تا 30 هزار شبه‌نظامی داعش در عراق و سوریه هستند

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) معتقد است که تعداد شبه‌نظامیان داعش در عراق و سوریه بین 20 تا 31 هزار و 500 تن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی‌.ان.ان، اگر این آمار حقیقت داشته باشد، به این معناست که تعداد اعضای داعش در عراق و سوریه دو برابر آنچه است که آژانس سیا پیشتر تخمین زده بود؛ این آژانس پیشتر تعداد داعشی‌ها را حدود 10 هزار تن اعلام کرده بود.

یکی از سخنگوهای سیا گفت: این آمار جدید بازتاب افزایش اعضای داعش به خاطر سیستم قوی به خدمت‌گیری افراد توسط این گروه تروریستی از سراسر دنیاست و علامت آن هم دستاوردها و پیشرفت‌های این گروه در عراق و سوریه است.

یکی دیگر از مقام‌های ارشد آمریکا علاوه بر اعلام تعداد اعضای داعش در عراق و سوریه به سی‌.ان.ان گفت که دولت واشنگتن آماده انجام پروازهای شناسایی و تجسسی در داخل مرزهای سوریه برای شناسایی اعضای داعش و مخفیگاه‌های آن‌هاست. آمریکا به دنبال جمع‌آوری اطلاعاتی است که می‌تواند به تعیین چگونگی و انجام حملات هوایی در سوریه و برای تضعیف توانایی این گروه کمک کند. البته حملات هوایی به زودی انجام نمی‌شود و نیازمند جمع‌آوری اطلاعات دقیق است.

جان کربی، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون نیز گفت، هر زمان که آمریکا علیه داعش دست به انجام حمله نظامی بزند اشخاص برجسته و رهبری این گروه را هدف قرار خواهد داد. وی گفت: یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم به تخریب و نابودی این گروه دست بزنیم انجام حملات کاملا خصمانه علیه چنین گروهی است و این اقدامات شامل تخریب و از میان بردن توانایی فرماندهی و کنترل و رهبری نیروهای تروریستی است.

هر اخبار یک روز پس از آن منتشر شد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برنامه خود را برای یافتن و از میان بردن نیروهای داعش "در هرجا که باشند"، اعلام کرد و گفت که انجام عملیات نظامی نه تنها در عراق بلکه در سوریه و در صورت ضرورت صورت می گیرد.

انتهای پیام

کد N497637

وبگردی