آفتاب

صربستان و ایتالیا همکاری های نظامی را افزایش می دهند

صربستان و ایتالیا همکاری های نظامی را افزایش می دهند

بلگراد- ایرنا- وزیر دفاع صربستان و مدیر ملی امور تسلیحات وزارت دفاع ایتالیا روز پنجشنبه در بلگراد روابط دو کشور را دوستانه و سنتی خواندند و بر توسعه این روابط و همکاری های دفاعی دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع صربستان، براتیسلاو گاشیچ و انتسو ستفانی طی دیداری در بلگراد آموزش و تحصیلات عالیه، آموزش واحدهای ویژه خنثی کردن مین های عمل نکرده، همکاری در زمینه نیروی هوایی، عملیات اطلاعاتی و شناسایی و همچنین همکاری های پزشکی نظامی را از زمره همکاری های دو کشور در آینده توصیف کردند.

مقامات دو کشور ضمن تاکید بر تشدید همکاری های پزشکی نظامی دو جانبه، توافق کردند که در نشست مشورتی هیات های نظامی که تا پایان سال جاری میلادی در رم برگزار خواهد شد دستورالعمل همکاری های نظامی دو جانبه برای سال 2015 مورد بررسی قرار بگیرد.

هیات ایتالیایی طی اقامت خود در صربستان از مؤسسه فنی نظامی دیدن و با توانایی و ظرفیت صنعت دفاعی صربستان و توسعه امکانات آن از نزدیک آشنا شدند. در این دیدار طرفین پروسه مشترک همکاری در صنعت نظامی و امکانات حضور مشترک در بازار سوم را پیشنهاد کردند.

صربستان با بیش از 60 کشور جهان از جمله آمریکا، روسیه، چین، بلغارستان، مجارستان، جمهوری آذربایجان، فرانسه، رومانی در زمینه های مختلف دفاعی مانند آموزشی، تبادل تجربه و برگزاری تمرینات مشترک نظامی همکاری دارد.

اروپام**5**436** 1337
کد N497567

وبگردی