آفتاب
در اجلاس جده اعلام شد

لبنان : اولویت باید ریشه کنی داعش باشد نه کنترل آن

لبنان : اولویت باید ریشه کنی داعش باشد نه کنترل آن

بیروت - ایرنا - « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان با بیان اینکه« لبنان شریک جامعه جهانی در جنگ با داعش است» ، تاکید کرد: «اولویت باید ریشه کنی داعش نه کوچک کردن و یا کنترل آن باشد».

به گزارش ایرنا، رسانه های لبنانی، شرکت لبنان دراجلاس مبارزه با تروریسم را که با حضور یازده کشور و با سردمداری آمریکا و عربستان در جده برگزار شد، اعلام پایان سیاست « بی طرفی و خویشتنداری لبنان در قبال بحران سوریه » ارزیابی کردند.

وزیر خارجه لبنان با اشاره به قطعنامه 2170 شورای امنیت سازمان ملل در باره مبارزه با تروریسم با حضور همه کشورها گفت که هیچ توجیه و عذری برای دعوت نکردن از بازیگران اصلی جبهه مبارزه با تروریسم به اجلاس جده پذیرفتنی نیست.

جبران باسیل تاکید کرد: نباید مانع هر کشور و طرفی که آمادگی مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری از جمله « داعش » را دارد، شد.

وی تصریح کرد: باید چارچوب های بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد که تاکید دارند همه کشورها باید در نبرد سرنوشت ساز با تروریسم مشارکت کنند، رعایت شوند.

جبران باسیل اظهارداشت: قطعنامه 2170 شورای امنیت که خواستار مشارکت همه کشورها در مبارزه با تروریسم تکفیری شده است، باید مورد اهتمام قرار گیرد و اجرا شود.

وزیر خارجه لبنان گفت: داعش و دیگر گروه های تروریستی و اندیشه تاریک تکفیری باید بطور کامل نابود شود.

جبران باسیل افزود: ریشه های کمک مالی و تسلیحاتی به گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش باید خشک شوند و حمایت های سیاسی مستقیم و غیرمستقیم از آنها باید پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه مبارزه با تروریسم باید مورد حمایت سازمان ملل متحد قرار گیرد.

وزیر خارجه لبنان همچنین خواستار حمایت نظامی از همه نیروهای مسلح لبنان که همواره عشق خود به لبنان و ملت آن را ثابت کرده اند، شد.

جبران باسیل بر ضرورت حمایت از اقلیت ها در منطقه تاکید کرد و اظهارداشت: باید برای سرمایه گذاری در برنامه های آموزشی و طرح های طولانی مدت توسعه ای با هدف تقویت و شکوفایی اقتصادی کشورها اقدام کرد.

وی تصریح کرد: در همه کشورهای منطقه باید دموکراسی و احترام به حقوق بشر مورد توجه قرار گیرد.

خاورم ** 1324
کد N497562

وبگردی