آفتاب
نگاهی به مهمترین رویدادهای خبری:

روحانی : ما ملتی نیستیم که در امور داخلی دیگران مداخله کنیم/پایان مذاکرات در وین

روحانی : ما ملتی نیستیم که در امور داخلی دیگران مداخله کنیم/پایان مذاکرات در وین

تهران ؛ ایرنا - رییس جمهوری در دیدار ایرانیان مقیم تاجیکستان گفت که ما ملتی نیستیم که در امور داخلی دیگران دخالت کنیم،پایان مذاکرات هسته ای ایران و سه کشور اروپایی در وین ، فرانس 24 گفت که ایران در مبارزه با خشونت های منطقه نقش کلیدی دارد،نماینده بان کی مون در دمشق دیدار با بشار اسد را سازنده توصیف کرد.

اخبارخارجی

*********

دوشنبه – ایرنا – رییس جمهوری ایران در دیدار ایرانیان مقیم تاجیکستان با بیان این که ما ملتی نیستیم که بخواهیم در امور داخلی دیگران مداخله کنیم و به دنبال عقب ماندگی دیگران باشیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و آشتی همه جهان را آرزو و دنبال می کند.



***

وین- ایرنا- مذاکرات سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه با نمایندگان سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و المان در مقر اروپایی سازمان ملل در شهر وین پایتخت اتریش پس از پنج ساعت گفت و گو پایان یافت.



***

نیویورک - ایرنا - برخی نمایندگان کنگره آمریکا در واکنشی تردید آمیز نسبت به سخنان چهارشنبه شب اوباما در خصوص مقابله با گروه تروریستی داعش، استراتژی او را ناقص و نیمه کاره خواندند و آن را فاقد قدرت کافی برای دستیابی به اهداف مورد نظر توصیف کردند.



***

خبرگزاری فرانسه روز پنج شنبه در خبری فوری از بیروت به نقل از گروه های حقوق بشری اعلام کرد که گروه ترویستی جبهه النصره 45 صلحبان سازمان ملل را آزاد کرد.



***

ورشو- ایرنا- تیم ملی والیبال ایران دردومین مسابقه خود در مرحله دوم رقابت های قهرمانی مردان جهان در لهستان، موفق به شکست تیم آرژانتین شد.



***

پاریس- ایرنا- خبرنگار شبکه ی تلویزیونی فرانس24 در گزارشی با اشاره به درگیری ها و خشونت های جاری در منطقه ی خاورمیانه گفت که ایران در مقابله با این خشونت ها نقش کلیدی و مهم دارد.



***

برلین - ایرنا -اتاق بازرگانی آلمان و ایران در گزارشی با استناد به آمار منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا در مورد وضعیت روابط اقتصادی این اتحادیه با جمهوری اسلامی از افزایش قابل توجه صادرات کالا به ایران در نیمه اول سال 2014 خبر داد.



***

نیویورک –ایرنا- استفان دو میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در دمشق، دیدار روز پنجشنبه با بشار اسد رییس جمهوری سوریه را طولانی و بسیار سودمند توصیف کرد.



***

لندن – ایرنا – وزیر مشاور دفتر امورخارجی ومشترک المنافع انگلیس روز پنجشنبه به سفیر روسیه گفت که تحریم های اتحادیه های اروپا علیه روسیه تا تغییر سیاست های مسکو در قبال اوکراین ادامه خواهد یافت.



***

برلین - ایرنا - برغم اعلام چهارشنبه شب مقام های اروپایی مبنی بر به تعویق افتادن اجرای تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه به خاطر مخالفت برخی از کشورها، اتحادیه اروپا از اجرای این تحریم ها از صبح روز جمعه خبر داد.



***

بغداد - ایرنا - انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در خیابان میثم تمار شهر مقدس کربلا 7 زخمی برجای گذاشت؛ هنوز امار دقیقی از کشته شدگان احتمالی و مجروحان ارایه نشده است.



***

مسکو- ایرنا - آندره بلوئوسوف دستیار رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: روسیه بسته دوم تحریم ها را علیه کشورهای غربی آماده کرده است.



***

آنکارا – ایرنا – ترکیه بیانیه مشترک آمریکا و 10 کشور عربی را که پنجشنبه در نشست امنیتی جده صادر شد، امضا نکرد.



اخبار داخلی

*********

ساری-ایرنا- رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت : با توزیع بنزین مطلوب در چهار شهر بزرگ کشور معضل آلودگی هوا برطرف شد .



***

تهران - ایرنا- مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره موسیقی جوان با حضور جمعی از استادان موسیقی، مسوولان هنری، هنرمندان و علاقه مندان به این هنر کار خود را در تالار وحدت آغاز کرد.



***

تهران - ایرنا - تیم فوتبال استقلال تهران در دیدار مقابل نفت تهران در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران با دو گل شکست خورد.



***

تهران – ایرنا – رییس شورای شهر تهران اظهار کرد که در انتخاب رییس و هیات رییسه شورای شهر هیچ گونه لابی صورت نگرفته اما اسماعیل دوستی با رد این سخن گفت که لابی های بیشتری نسبت به دوره قبل صورت گرفته است.



***

قزوین-ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، تبادل دانش رسانه ای را در بین رسانه ها مهم عنوان کرد و گفت: برای ارتقای دانش حرفه ای رسانه ای، مدرسه مجازی خبر ایرنا امسال برای خبرنگاران داخل و خارج از کشور راه اندازی می شود.



***

سردار اسکندر مومنی رییس پلیس راهنمایی ورانندگی کشورگفت: نحوه بازپرداخت قبوض جرائم گردش به راست بزودی اعلام می شود و حق عبور ومرور، پشت چراغ قرمز تقاطع ها که فاقد تابلو گردش به راست آزاد است،با عابر پیاده بوده و عبور از این منطقه تخلف به شمار می آید.

شبک **1455** 1917
کد N497528

وبگردی