آفتاب

نماینده بان کی مون بار دیگر خواستار آتش بس فوری در لیبی شد

نماینده بان کی مون بار دیگر خواستار آتش بس فوری در لیبی شد

نیویورک - ایرنا - برناردو لیون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی به دنبال دیدارخود با مقامات ارشد این کشور بار دیگر برضرورت برقراری آتش بس وحل اختلافات از طریق مذاکره تاکید کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل درکنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که برناردینو لیون نماینده ویژه بان کی مون درکشور لیبی که در حال حاضر درشهر طرابلس به سر می برد با برخی از مقامات ارشد این کشور ازجمله اعضای پارلمان لیبی دیدار وگفت وگو کرده است.

به گفته دوجاریک نماینده دبیرکل سازمان ملل دراین دیدارها باردیگر از رهبران همه گروه ها دراین کشور خواسته است تا اختلافات خود را از طریق مذاکره و گفت وگو حل کنند وتاکید نموده است که حل این اختلافات بدون برقراری یک آتش بس دائمی میسر نخواهد بود.

سخنگوی بان کی مون افزود که برناردینو لیون در پی این دیدار ها به منظور دیدار و گفت وگو با رهبران پارلمان لیبی ورییس مجمع تنظیم قانون اساسی این کشور به شهر های طبرق والبیضا نیز سفر خواهد کرد .

به پیش بینی سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، وی در اواسط ماه سپتامبر گزارشی از سفر خود به این کشور را دراختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواهد گذاشت.

اروپام-4-541/1859
کد N497496

وبگردی