آفتاب

نمایندگان آمریکا طرح مقابله اوباما با داعش را تدابیر نیمه کاره خواندند

نمایندگان آمریکا طرح مقابله اوباما با داعش را تدابیر نیمه کاره خواندند

نیویورک - ایرنا - برخی نمایندگان کنگره آمریکا در واکنشی تردید آمیز نسبت به سخنان چهارشنبه شب اوباما درخصوص مقابله با گروه تروریستی داعش، استراتژی او را ناقص ونیمه کاره خواندند وانرا فاقد قدرت کافی برای دستیابی به اهداف مورد نظر توصیف کردند.

بسیاری از اعضای مجلس نمایندگان وسنای آمریکا که درهفته های گذشته به طور مکرر از رییس جمهوری این کشور خواسته بودند تا استراتژی مشخصی را برای مقابله با گروه تروریستی داعش ارائه دهد، درپی سخنان شب گذشته او طرح وی را نگران کننده وفاقد قدرت وانسجام کافی برای مقابله با این گروه خواندند.

علاوه بر این شمار زیادی از نمایندگان دوحزب دموکرات وجمهوریخواه این کشور ازاین که اوباما بدون گرفتن مجوز پارلمانی به بمباران مواضع این گروه درعراق اقدام کرده بود وی را به باد انتقاد گرفتند.

جان بینر نماینده جمهوریخواه ورییس مجلس نمایندگان آمریکا طرح اوباما را یک سلسله 'عملیات ضد تروریستی منفرد وناقص' خواند وگفت که گرچه سخنان رییس جمهوری آمریکا پرقدرت وتاثیر گذار بود اما درمورد نحوه اجرای تدابیری که اوبه آن ها اشاره کرد سوالات وابهام های زیادی وجود دارد.

جان مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکایی نیز درگفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز طرح اوباما را طرحی نیمه کاره ونگران کننده خواند اما گفت: به نظر او چنین طرحی بهتر از بی عملی واکتفا به وضعیت موجود است و به همین دلیل او فرصت آزمودن این استراتژی را به اوباما خواهد داد.

اروپام-4-541/1859
کد N497366

وبگردی