آفتاب

واکنش چین به اظهارات اوباما/ تمامیت ارضی کشورها باید مورد احترام قرار گیرد

واکنش چین به اظهارات اوباما/ تمامیت ارضی کشورها باید مورد احترام قرار گیرد

دولت چین در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر لزوم مبارزه جامعه جهانی با تروریسم، بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها در این مبارزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چین از اظهارات "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در خصوص لزوم مبارزه جهانی با تروریسم در منطقه استقبال کرد. وزارت خارجه چین با اعلام این مطلب تاکید کرد مبارزه با تروریست های داعش نیازمند همکاری بین المللی است با این حال نباید تمامیت ارضی کشورها در این میان مورد بی توجهی قرار گیرد.

"هوا چونیینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین گفت جهان با خطر تروریسم مواجه است که به عنوان یک چالش جدید نیازمند همکاری بین المللی است. بر این اساس چین مخالف هر شکلی از تروریسم بوده و تاکید دارد که جامعه جهانی باید برای مقابله با آن به شکلی متحد و هماهنگ عمل کند.

به گفته وی این همکاری همچنین باید شامل تلاش برای پشتیبانی از کشورها و تقویت امنیت ملی و ثبات آنها در برابر تروریست ها شود. چونیینگ در بخش دیگری از سخنان هفتگی اش به خبرنگاران گفت: همزمان با این که جامعه جهانی در حال نبرد با تروریسم است، باید قوانین بین المللی نیز مورد احترام قرار گیرد و تمایت ارضی، استقلال و حاکمیت منطقه ای کشورهای مذکور رعایت شود.

این اظهارات پس از اعلام طرح راهبردی جدید دولت آمریکا برای مقابله با داعش در عراق و سوریه ایراد شد. اوباما شب گذشته با اعلام این طرح، حمله به مواضع داعش در عراق و سوریه و  اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر به منطقه را از جمله مفاد آن دانست.

کد N497219

وبگردی