آفتاب
آیت‌الله مصباح یزدی:

رژیم صهیونیستی و آمریکا حامیان پدیده تکفیر هستند

رژیم صهیونیستی و آمریکا حامیان پدیده تکفیر هستند

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان حمایت‌کنندگان پدیده تکفیر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی روز پنجشنبه در دیدار شیخ احمد محمود کریمه مسؤل فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر با تاکید بر مشترکات مسلمانان در ایجاد وحدت و اتحاد گفت: با وجود وضعیت سیاسی در جهان جوامع اسلامی نیازمند اتحاد هستند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: اهل بیت (ع) عاملی مهم و اساسی در این وحدت به شمار می روند.

وی با بیان اینکه ریشه اختلافات در انسان در فهم مسائل می باشد عنوان کرد: معیار پذیرش اسلام و برادری افراد در اسلام حق است که در این میان اختلاف افکنی میان اهل سنت و شیعه، شیطانی است؛ زیرا شیطان می‌خواهد رابطه میان مسلمانان را با دروغ بر هم زند.

مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: متاسفانه تکفیری‌ها با تهمت‌های خود به شیعیان تلاش می کنند نگاه اهل تسنن را نسبت به مکتب تشیع تغییر بدهند و میان مسلمانان اختلاف ایجاد کنند از این رو به هر جنایتی دست می زنند تا دین اسلام را نابود کنند.

وی توجه به مشترکات میان اهل تسنن و شیعیان را عاملی مهم برای مقابله با دشمن خواند و اظهار کرد: رژیم صهیونیستی مهم‌ترین دشمن اسلام است و اگر فتنه های موجود در کشورهای اسلامی را با اتحاد از میان ببریم رژیم صهیونیستی هم رسوا خواهد شد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: یکی از تلاش‌های دشمن و استکبار در جهت دور شدن مسلمانان از اسلام حقیقی است که با تغییر زبان گفتاری و نوشتاری در کشورهای اسلامی می خواهند به این هدف برسند.

وی دین اسلام را امانتی از جانب خدای متعال برشمرد و گفت: این امانت الهی در جهت ایجاد وحدت میان مسلمانان نازل شده و چگونه کسی که به خدا و کلام وحی ایمان دارد در جهت تفرقه افکنی گام بر می دارد؟

مصباح یزدی تاکید کرد: اختلاف سلیقه‌ها امری طبیعی است، اما نباید به واسطه اختلاف‌نظرها خدشه‌ای به وحدت و اتحاد میان مسلمانان وارد ساخت.

وی درباره اهمیت تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی در تقریب مذاهب میان اهل سنت و تشیع وجود داشته و 50 سال قبل در کشور مصر نیز دارالتقریب رایج بوده و در جهت تقویت وحدت میان مسلمانان تلاش می کرده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با ذکر خاطراتی از سفر به کشور مصر عنوان کرد: من 40 سال قبل در سفر به مصر در گفت و گو با علمای اسلام به نقاط مشترک زیادی میان مسلمانان اشاره می کردیم و اختلاف نظرهای کمی وجود داشت و بیشتر به دو مساله مبارزه با الحاد در عقاید و افکار مسلمانان و مقابله با افول مسائل اخلاقی به بحث و گفت و گو می پرداختیم.

و در پایان یادآور شد: امام خمینی به درستی آمریکا را شیطان بزرگ نامید و امروز می بینیم که در جهان رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان حمایت‌کنندگان پدیده تکفیر هستند.

انتهای پیام

کد N497204

وبگردی