آفتاب

استاد دانشگاه الازهر: همه ملت‌ها مورد احترام مسلمانان هستند

استاد دانشگاه الازهر: همه ملت‌ها مورد احترام مسلمانان هستند

استاد دانشگاه الازهر مصر گفت: همه ملت‌ها مورد احترام مسلمانان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، احمد محمود کریمه روز پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی با بیان اینکه همه ملت‌ها مورد احترام اسلام هستند عنوان کرد: تنوع فکری از سنت‌های الهی است که قرآن کریم نیز به آن اشاره کرده است.

استاد دانشگاه الازهر مصر وحدت میان مسلمانان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اختلاف در فکر،‌ فرهنگ و یا تمدن امری طبیعی در میان انسان‌ها می‌باشد و مسلمانان با اعتقاد و ایمان به خدا، قرآن کریم و پیامبر(ص) باید اختلافات خود را کنار بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: سلمان فارسی و بلال حبشی در کنار یکدیگر از اصحاب پیامبر (ص) به شمار می‌رفتند که در راه خدا در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کردند.

محمود کریمه به تلاش‌های آمریکا در جهت اختلاف افکنی میان مسلمانان اشاره و تصریح کرد: آمریکا یک استعمارگر در عصر جدید است که برای نابودی اسلام تلاش می‌کند اما امام خمینی(ره) او را شیطان بزرگ نامید و با او به مقابله پرداخت.

وی اظهار داشت: استعمارگران همیشه تلاش کرده‌اند که مسلمانان را از دین اسلام دور کنند و اگر در زمینه تغییر زبان گفتاری و نوشتاری اقداماتی انجام می دهند به واسطه رسیدن به این هدف است.

استاد دانشگاه الازهر مصر درباره جنایات تکفیری‌ها بیان داشت: رژیم صهیونیستی و آمریکا از حامیان تکفیری هستند که می‌خواهند اسلام را نابود و خدشه دار کنند.

وی گفت: تکفیر با خون‌ریزی و جنایاتش، مسلمانان را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد به طوری که اعمال پلید آنها موجب اعتراض بسیاری از علمای اسلام شده است.

انتهای پیام

کد N497203

وبگردی