آفتاب
در دیدار سفیر ایران

مفتی کل لبنان خواستار کمک ایران برای تقویت انسجام و وحدت جهان اسلام شد

مفتی کل لبنان خواستار کمک ایران برای تقویت انسجام و وحدت جهان اسلام شد

بیروت – ایرنا – شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی جدید اهل سنت کل لبنان با تاکید برنقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خواستار کمک ایران برای تقویت وحدت و انسجام ملت های مسلمان و تقریب جهان اسلام شد.

به گزارش ایرنا، شیخ دریان روز پنجشنبه در دیدار با « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، نقش ایران برای جلوگیری از فتنه در جهان اسلام را هم غیرقابل انکار دانست و از این که عده ای به نام دین در سوریه و عراق جنایت می کنند، ابراز تاسف کرد.

مفتی کل اهل سنت لبنان خاطرنشان کرد: کسانی که به نام دین در سوریه وعراق مرتکب جنایت می شوند و درصدد ایجاد فتنه مذهبی در منطقه هستند، هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از فتنه مذهبی و طایفه ای در لبنان شخصا دخالت کردم.

شیخ دریان با بیان اینکه مشترکات جهان اسلام بسیار بیشتر از اختلافات آن است، گفت که متاسفانه جهان اسلام امروز در شرایط بسیار سختی قرار گرفته است و باید برای برون رفت از آن تلاش کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار با اشاره به تحولات درمنطقه وجنایات گروه های تروریستی علیه مذاهب و طوائف اسلامی وغیر اسلامی بر نقش مهم علمای دین برای مواجهه با این پدیده خطرناک تاکید کرد.

فتحعلی همچنین، مواضع مثبت، مترقی و سازنده مفتی اهل سنت لبنان را برای تقویت وحدت ملی در لبنان مهم و ضروری دانست.

وی براهمیت حفظ امنیت و ثبات لبنان در شرایط حساس کنونی منطقه تاکید کرد.

سفیر ایران با تبریک به شیخ دریان به مناسبت انتخاب وی به عنوان مفتی جدید جمهوری لبنان برای او در ادای وظایفش در این مسئولیت مهم معنوی آرزوی موفقیت کرد.

فتحعلی بعداز این دیدار هم در گفت وگو با خبرنگاران بر نقش اصولی و سازنده شخصیت های دینی و گروه های سیاسی در زمینه ایجاد و تقویت وحدت و همبستگی بین همه طوایف جامعه لبنان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار حفظ و تقویت امنیت ، آرامش و ثبات در سراسر کشور دوست و برادر لبنان است.

سفیر ایران تصریح کرد: ایران از هیچ تلاشی برای کمک به وحدت ملی و اسلامی در لبنان دریغ نمی کند.

فتحعلی اظهارداشت: ایران تمام تلاش خود را برای تقویت امنیت و ثبات در لبنان بکار می گیرد.

خاورم ** 1324
کد N497170

وبگردی