آفتاب
اخبار یمن/

کشته شدن یکی از رهبران حوثی/ادامه درگیری ها در الجوف و مأرب

کشته شدن یکی از رهبران حوثی/ادامه درگیری ها در الجوف و مأرب

کشته شدن یکی از رهبران معترضان حوثی، ادامه درگیری ها در الجوف و مأرب،حملات جنگنده های ارتش یمن به مراکز حوثی ها در شمال یمن،همسویی آمریکا و سعودی ها با عبد ربه منصور هادی و تکذیب توافق نهایی میان دولت و معترضان از مهمترین اخبار یمن به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، ابو یوسف الفیشی از رهبران حوثی در جریان درگیری های در الجوف یمن کشته شد.منابع یمنی از ادامه درگیری میان نظامیان ارتش یمن با حوثی ها در استان مارب نیز خبر دادند.

شبکه المیادین به حملات جنگنده های یمنی به مراکز حوثی ها در مناطق الغیل،العرضی و الصفراء الجوف در شمال یمن که تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت پرداخت.

از سوی دیگر منابع نظامی یمنی به تصمیم عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن برای برکناری تعدادی از فرماندهان نظامی طی ساعات آینده اشاره کردند.

همزمان محمد عبدالسلام سخنگوی حوثی ها گفت: تا کنون توافق نهایی یا امضا شده حاصل نشده است و رایزنی ها همچنان ادامه دارد.

این درحالی است که یک منبع از توافق میان عبد ربه منصور هادی و حوثی ها برای پایان بحران که مفاد آن شامل معرفی نخست وزیر ظرف 48 ساعت، کاهش قیمت سوخت، برچیده شدن چادرهای حوثی ها و پایان حضور افراد مسلح از صنعا و اطراف است خبر داد بود.

از سوی دیگربرخی منابع اعلام کردند: یکی از محورهای تماس تلفنی مسئولان سعودی با آمریکایی ها حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن بوده است.

منابع یمنی از توقف پروازهای عربستان به یمن در نتیجه اوضاع سیاسی در صنعا خبر دادند.

کد N497044

وبگردی