آفتاب

توکیو خواهان همکاری های بین المللی در زمینه پیشرفت زنان است

توکیو خواهان همکاری های بین المللی در زمینه پیشرفت زنان است

توکیو-ایرنا- مدیر بخش هدایت جنسیتی اداره سیاست خارجی وزارت امور خارجه ژاپن، گفت: توکیو خواهان همکاری های بین المللی در زمینه پیشرفت زنان است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، خانم روئی ماتسوکاوا (آرای ) در کنفرانس مطبوعاتی در توکیو افزود: اجلاس توانمندسازی زنان با هدف فعالیت بیشتر این قشر در سطح جامعه به مدت دو روز در توکیو برگزار می شود و حدود یکهزار نفر در آن شرکت خواهند داشت.

وی گفت: این همایش با هدف تشویق زنان به فعالیت بیشتر و اشتغال آنها در برگزار می شود.

این مقام اضافه کرد: دولت ژاپن امیدوار است همکاری های بین المللی در زمینه پیشرفت زنان برقرار و توسعه یابد.

از سوی دیگر ، معاون مدیر اجرایی سازمان همکاری های بین المللی برای برنامه ریزی خانواده (جوسفپ) نیز اعلام کرد: این سازمان حامی سلامت باروری در کشورش و جهان، بویژه کشورهای در حال توسعه و آسیایی است.

'ریوشی سوزوکی' درنشست مطبوعاتی افزود: حمایت از اهداف توسعه هزاره سازمان ملل از جمله کاهش فقر مطلق و گرسنگی، دسترسی و حصول آموزش ابتدایی در سطح جهانی، توسعه برابر در سطح کلی و توانمندسازی زنان، کاهش مرگ و میر کودکان و ارتقاء سلامت مادران ، مبارزه با ایدز، مالاریا و دیگر بیماری ها، حصول اطمینان از پایداری محیط زیست و توسعه مشارکت جهانی برای توسعه مورد توجه قرار دارد.

'جوسفپ' یک نهاد ژاپنی غیردولتی است که در زمینه جمعیت، بهداشت جنسی و باروری و حقوق مرتبط از جمله برنامه ریزی خانواده، بهداشت مادر و کنترل ایدز فعالیت دارد و درصدد ارتقاء سلامت زنان، مردان و جوانان در سطح جهان است.

'همایش بین المللی توانمند سازی زنان' ( 21 تا 22 شهریور) در توکیو برگزار شد، افزود: در ارتباط با سلامت باروری، سازمان وی کارگاه هایی در داخل و خارج از ژاپن برگزار کرده است.

آساق **1420**1027**5981
کد N496980

وبگردی