آفتاب

روسها برای مقابله با تهدیدهای نظامی احتمالی آماده می شوند

روسها برای مقابله با تهدیدهای نظامی احتمالی آماده می شوند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد به دستور رئیس جمهوری این کشور نظامیان با آماده باش در مناطق شرقی، آمادگی خود برای مقابله با تهدیدهای نظامی احتمالی را به نمایش می گذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه دستور آماده باش یگان های ارتش این کشور در مناطق شرقی را با هدف حفظ آمادگی برای مقابله با تهدیدهای نظامی احتمالی صادر کرد. "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه با بیان این مطلب در یک سخنرانی تلویزیونی گفت این اقدام به عنوان "هشدار جنگ" در مناطق شرقی از جمله مناطق هم مرز با چین و ژاپن است که از ساعت 10 صبح امروز پنج شنبه به وقت محلی به اجرا گذاشته شده است.

هنوز شمار نظامیانی که در این آماده باش نظامی شرکت کرده اند، اعلام نشده است. پیش از این نیز در ماه ژوئن همزمان با بالاگرفتن تنش ها در اوکراین پوتین دستور برگزاری رزمایش مشابهی را در مناطق ولگا و اورالس صادر کرده بود.

رئیس جمهوری روسیه روز گذشته غرب را متهم کرد که از بحران اوکراین برای جان بخشیدن به فعالیت های نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا سوء استفاده می کند. وی همچنین از واکنش متقابل مسکو به تصمیم اخیر ناتو برای تشکیل یگان واکنش سریع به بهانه دفاع از اعضای خود در شرق اروپا خبر داد.

کد N496856

وبگردی