آفتاب
رییس جمعیت حمایت از فلسطین در سنگال:

گروه های تکفیری توطئه صهیونیست ها علیه اسلام هستند

گروه های تکفیری توطئه صهیونیست ها علیه اسلام هستند

تهران- ایرنا- ˈشریف امبالوˈ رییس جمعیت حمایت از فلسطین در سنگال در حاشیه همایش بین المللی علمای اسلام در تهران، بر نقش مهم و مؤثر علما درحل مشکلات مربوط به فلسطین و امت اسلام تأکید کرد و گفت:گروه های تکفیری توطئه صهیونیست ها علیه اسلام هستند.

این فعال سنگالی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا برگزاری چنین همایش هایی را برای بررسی واقعیت ها و چاره اندیشی در خصوص بحران ها و مشکلات جهان اسلام مفید ارزیابی و وظیفه علمای مسلمان در برابر قضیه فلسطین را سنگین دانست.

وی با محکوم کردن گروه های تکفیری ، افکار انحرافی آنها را نتیجه توطئه های صهیونیستی خواند تا مسلمانان از تداوم اشغالگری های رژیم صهیونیستی غافل بمانند.

وی خواستار وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با گروههای تکفیری از جمله داعش در سوریه و عراق شد وگفت این همایش فرصت خوبی برای بررسی راه های مقابله با این گروه تروریستی است .

شریف امبالو رییس 'موسسه آل یاسین' ضمن اشاره به هدف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) از تعیین روز جهانی قدس و دعوت عموم مسلمانان برای حمایت از مردم فلسطین گفت: امروز با برپایی همایش ها و برگزاری راهپیمایی و گردهمایی باید توجه جهانیان و سازمانهای بین المللی را بیش از پیش به اهمیت مسئله فلسطین جلب کرد تا مسوولین رژیم صهیونیستی با توجه به جنایاتشان علیه مردم فلسطین و غزه در دادگاههای بین المللی محاکمه و محکوم شوند.

وی اظهار امیدواری گرد که بزودی با همکاری همه مسلمانان جهان موجبات آزاد سازی مسجدالاقصی و سرزمین قدس شریف فراهم آید.

همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین روزهای سه شنبه وچهارشنبه با حضور 200 اندیشمند متفکر از 53 کشور در تهران برگزار شد.

رسانام** 1453**5981
کد N496833

وبگردی