آفتاب

از سرگیری تظاهرات در میسوری و بازداشت چند معترض

از سرگیری تظاهرات در میسوری و بازداشت چند معترض

مرکز اخبار سنت لوئیس گزارش داد، بیش از 100 معترض تلاش کردند تا یکی از بزرگراه‌های ایالت میسوری را مسدود کرده و در این بین در پی درگیری این معترضان با مقامات پلیس در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست غیرمسلح توسط یک مامور پلیس سفید پوست در فرگوسن، تعدادی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان در اطراف محلی که مایکل براون 18 ساله توسط دارن ویلسون یکی از ماموران پلیس منطقه فرگوسن در 9 اوت سال جاری میلادی کشته شد، نشسته و یا ایستاده بودند که تعدادی از آنها دستگیر شدند.

در این جریان دو تن به سوی ماموران پلیس شیشه و آجر پرتاب کردند.

در این گزارش اعلام نشده که چه تعداد بازداشت شده‌اند.

آژانس‌های اجرای قانون ایالت میسوری به درخواست‌ها برای ارائه اطلاعات در این باره واکنش نشان ندادند.

ماموران گشت زنی بزرگراه ایالت میسوری و ناحیه سنت لوئیس این بزرگراه را بسته و به معترضان گفتند که آنها نمی‌توانند پلاکاردها را به پل هوایی آویزان کرده و یا وارد این بزرگراه شوند.

سازمان دهندگان این اعتراضات گفتند: این تظاهرات به دنبال امتناع جی نیکسون فرماندار ایالت میسوری برای جایگزینی دادستان ناحیه سنت لوئیس در رابطه با انجام تحقیقات درباره این تیراندازی صورت گرفت.

اریک ویکرز یکی از وکلای ناحیه سنت لوئیس گفت: ماموران پلیس به ما اجازه ندادند تا طبق برنامه وارد این بزرگراه شویم اما ما چند ساعتی آنها را مشغول کردیم.

این اعتراضات پس از آن صورت گرفت که رهبران شهر فرگوسن با درخواست اصلاحات از سوی این معترضان خشمگین مواجه شدند.

این تیراندازی مناقشات ملی در رابطه با روابط نژاد پرستی در آمریکا را تشدید کرده و منجر به اعتراضاتی خشونت آمیز در فرگوسن شد.

انتهای پیام

کد N496774

وبگردی