آفتاب
صبوریان مطرح کرد:

فعالیت ابومسلم از سال 82 غیرقانونی بوده/مجوز پرونده باشگاه تمدید نشده!

فعالیت ابومسلم از سال 82 غیرقانونی بوده/مجوز پرونده باشگاه تمدید نشده!

نامه‌ای کتباً اعلام کردند که از سال 1382 این تیم دیگر مجوزش تمدید نشده و هیچ کس هم پی‌گیری نکرده، لذا این تیم وجاهت قانونی ندارد و نمی‌تواند فعالیت کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: امتیاز تیم ابومسلم از سال 82 تمدید نشده و فعالیتش غیرقانونی بوده است

به گزارش ایلنا، کورش صبوریان در گفتگو با برنامه رادیویی روی موج ورزش صدای خراسان رضوی گفت: در رابطه با بحث ابومسلم دو تا موضوع مطرح بود یکی بحث‌های قضایی درخصوص ابومسلم که همچنان ادامه دارد و طلبکاران می‌توانند به مراجع قضایی مراجعه کنند، اما موضوع دوم درخصوص امتیاز ابومسلم بود. ما از وزارت ورزش و جوانان استعلام کردیم مبنی بر اینکه از نظر حقوقی و کمیسیون ماده پنج وضعیت باشگاه ابومسلم به چه نحوی است کارشناسان حقوقی وزارت آمدند و پرونده ابومسلم را جمع آوری و به تهران بردن سپس طی نامه‌ای کتباً اعلام کردند که از سال 1382 این تیم دیگر مجوزش تمدید نشده و هیچ کس هم پی‌گیری نکرده، لذا این تیم وجاهت قانونی ندارد و نمی‌تواند فعالیت کند.

صبوریان در ادامه در خصوص مجوز باشگاه‌ها گفت: هر تیم یا باشگاهی برای فعالیت باید مجوز کمیسیون ماده 5 را کسب کند و هر دو سال اقدام به تمدید آن نماید و چنانچه اقدامی برای تمدید نکند یعنی تمایلی برای ادامه کار نداشته و فعالیتش هم غیرقانونی است به همین خاطر بود که وزارت کتباً به ما اعلام کرد که این تیم وجاهت قانونی ندارد و پرونده اش مختومه است.

در ادامه برنامه روی موج ورزش مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: قطعا خیلی سخت بود که تیم ابومسلم با این وضعیت منحل شود لذا با توجه به علاقه‌مندان این تیم در استان و همچنین کسر شدن امتیاز استان در لیگ دسته دوم کشور، تلاش کردیم با کمک وزارت ورزش و بخصوص شخص دکتر خادم طی نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال زدیم یک امتیاز لیگ دو برای استان کسب کنیم.

وی درخصوص نحوه واگذاری این تیم اعلام کرد: بحث‌های مختلفی در خصوص مباحث مالی و توانایی موسسه نسل ابومسلم طلوع شرقی مطرح شد و قرار شد هیات فوتبال طی قراردادی تضمین‌های لازم را از موسسه دریافت کند و قراردادی تنظیم شود که تمام جوانب درنظر گرفته شود این قرارداد آماده است و درحال امضاست.

صبوریان در خصوص حمایت از این تیم گفت: ما از تمام تیم‌های استان مانند پدیده سیاه جامگان؛ پیام وحدت و همین تیم نسل ابومسلم طلوع شرقی حمایت می‌کنیم هرچند ما نمی‌توانیم حمایت مالی کنیم اما آنچه در اختیار اداره کل است مانند زمین مسابقه، استخر و باشگاه بدن‌سازی می‌توانیم در این زمینه کمک‌رسانی کنیم.

کد N496703

وبگردی