آفتاب

نظر آنگلا مرکل درباره مبارزه با داعش

نظر آنگلا مرکل درباره مبارزه با داعش

واحدمرکزی خبر نوشت:

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بر لزوم اتخاذ راهبردی بلندمدت و تشکیل ائتلافی گسترده تر با هدف مقابله با شورشیان دولت اسلامی (داعش) تاکید کرد.
مرکل در پارلمان آلمان اعلام کرد:« نمی توانیم یک شبه در مقابل شورشیان دولت اسلامی به پیروزی برسیم. رسیدن به این موفقیت مدت زمان زیادی طول خواهد کشید.»
صدر اعظم آلمان همچنین گفت:« این جنگی است که در نهایت با موفقیت ما همراه خواهد شد زیرا ائتلاف جدیدی بین آمریکا، اتحادیه اروپا و بسیاری از شرکایمان در جهان عرب در حال شکل گیری است.»
در نشست هفته گذشته سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - در ولز ، ده کشور از جمله آلمان علیه شورشیان دولت اسلامی یک ائتلاف تشکیل دادند.
مرکل تأکید کرد:« بدون شک ، اقلیت های مسیحی، ایزدی ها ، ترکمن ها و دیگر اقلیت ها در عراق در معرض تهدید قرار دارند.»
او افزود:« جنگ علیه شورشیان دولت اسلامی مستلزم همکاری قاطعانه و نزدیک همه کشورهایی است که مخالف سرکوب و از بین بردن اقلیت ها هستند. بنابراین، تشکیل ائتلافی با حضور شماری زیادی از کشورها برای مقابله با شورشیان دولت اسلامی بسیار حائز اهمیت است.»
به گزارش خبرگزاری آناتولی از برلین، دولت آلمان ماه گذشته تصمیم گرفت تجهیزات نظامی، تسلیحات و مهمات در اختیار دولت منطقه ای کردستان عراق با هدف حمایت از نیروهای پیشمرگه در مبارزاتشان علیه شورشیان دولت اسلامی قرار دهد . برلین در عین حال اعلام کرد برای پیوستن به مبارزه علیه شورشیان دولت اسلامی در عراق، نیروی نظامی به این کشور اعزام نخواهد کرد.

4949

کد N496622

وبگردی