آفتاب
در دیدار با جان کری تاکید شد؛

اعلام حمایت پادشاه اردن از تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای علیه داعش

اعلام حمایت پادشاه اردن از تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای علیه داعش

پادشاه اردن در سخنانی بر حمایت این کشور از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان استقبال از جان کری، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که اردن از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی حمایت می‌کند و این امر برخاسته از دیدگاه‌های ثابت و ایمان راسخ آن در خصوص تهدید آمیز بودن پدیده تروریسم است که امنیت منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد.

جان کری نیز ضمن اشاره به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آمریکا برای مبارزه با تروریسم و گروه‌های افراط گرا از تلاش‌های اردن برای تحقق صلح و برقراری ثبات و امنیت در منطقه و جهان قدردانی کرد.

وی سفرهای خود به کشورهای منطقه‌ را با هدف تشکیل ائتلافی گسترده علیه گروه دولت اسلامی (داعش) از بغداد آغاز کرده است.

باراک اوباما ،رئیس جمهوری آمریکا نیز پیشتر بر ارائه کمک‌های فوری به ارزش 25 میلیون دلار به دولت عراق و اقلیم کردستان موافقت کرده بود.

جان کری امروز (پنجشنبه) برای دیدار با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به شهر جده در عربستان سفر می‌کند.

قرار است نمایندگانی از کشورهای عراق،‌ اردن، مصر و ترکیه در نشستی که به دنبال اعلام کشورهای عضو اتحادیه عرب بر مقابله با گروه‌های تروریستی برگزار می‌شود، مشارکت کنند.

کری در جریان سفر به بغداد و دیدار با مقامات این کشور عنوان داشت که ائتلاف بین‌المللی گروه افراط گرای داعش را در عراق و سوریه شکست خواهد داد.

وی اظهار داشت که ارتش عراق ساختار خود را در چارچوب استراتژی که باراک اوباما آن را اعلام خواهد کرد بازخواهد گرداند.

از سوی دیگر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز در جریان دیدار با جان کری حمایت‌های بین‌المللی را برای مقابله با عناصر تروریستی داعش که کنترل مناطق گسترده‌ای را در عراق و سوریه به دست گرفته‌اند، خواستار شد.

وی همچنین از اقداماتی که با هدف ایجاد ائتلافی برای مقابله با گروه تروریستی داعش انجام می‌شود، استقبال کرد.

از سوی دیگر، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان خواستار تشکیل ائتلاف بین‌المللی گسترده‌ای برای رویارویی با داعش شده و از‌ پارلمان این کشور خواسته بود تا برای مقابله با این گروه تمامی تلاش خود را به کار گیرد.

در همین حال استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز عنوان داشت که لازم است با عناصر گروه داعش در هر نقطه از جهان مقابله کند.

انتهای پیام

کد N496576

وبگردی