آفتاب

اعضای جدید کمیسیون اروپا رسما معرفی شدند

اعضای جدید کمیسیون اروپا رسما معرفی شدند

ژان کلود یونکر، رئیس آینده کمیسیون اروپا بیست و هشت عضو تیمش برای هدایت بازوی اجرایی اتحادیه اروپا را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یونکر درباره سیاست کمیسیون اروپا گفت: می خواهم در این آخرین فرصتی که داریم، اتحادیه اروپایی را به مردم معرفی کنم که دید گسترده ای برای حل مشکلات بزرگ داشته باشد و در مقابل مشکلات جزئی متواضع و فروتن باشد.

حال باید آقای یونکر به همراه تیمش به پارلمان اروپا برود و نظر نمایندگان را برای کسب رای اعتماد جلب کند.

یونکر هفته لیست 28 نفره‌ای را برای سمت‌های ارشد در کمیسیون اروپا اعلام کرده که شامل 15 هیات از احزاب راست میانه، پنج لیبرال و هشت سوسیالیست است.

بروکسل شدیدا درباره اینکه چه کسانی برای سمت‌های مشخصی چون پست کلیدی کمیسیونر همکاری‌های اقتصادی انتخاب می‌شوند، حساس است.

در همین حال، چندین رسانه خبری گزارش دادند که چهار پست معاونت به چهار نخست وزیر سابق می‌رسد که شامل یدکی کاتاینن، فنلاند، آندرس آنسیپ، استونی، والدیس دومبرووسکیس، لیتوانی و آلنکا براتوسک، اسلوونی می‌شود.

تنها سمتی که تاکنون اعلام و تایید شده است، فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه ایتالیا در سمت رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپاست.

کمیسیون اروپا قدرتمندترین نهاد در بروکسل است و قوانین اتحادیه اروپا، سیاست‌های ملی کشورها در حوزه بودجه، قوانین مغایر با اعتمادسازی و مذاکره درباره معاهده‌های تجاری را برعهده دارد.

انتهای پیام

کد N496502

وبگردی