آفتاب
مهمترین عناوین خبری خارجی ایرنا از ساعت 20 چهارشنبه تا 7 امروز پنج شنبه

وقوع انفجارهای زنجیره ای در بغداد/ سقوط بورس امریکا/ ورود ابولا به استرالیا

وقوع انفجارهای زنجیره ای در بغداد/ سقوط بورس امریکا/ ورود ابولا به استرالیا

تهران – ایرنا - وقوع انفجارهای زنجیره ای در بغداد همزمان با ورود وزیر خارجه امریکا به عراق، ورود ویروس کشنده ابولا به استرالیا، درخواست سازمان ملل برای پایان دادن به آزمایش های هسته ای در جهان، و سقوط شاخص بورس آمریکا از جمله مهمترین عناوین خبری اخبار خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا، مهمترین عناوین خبری ایرنا در حوزه اخبار خارجی از ساعت 20 چهارشنبه شب تا 7 امروز پنجشنبه به شرح زیر است:

** کوالالامپور – یک شهروند استرالیایی پس از بازگشت از غرب آفریقا به دلیل بیماری و بروز علائم ابتلا به ویروس ابولا در بیمارستان قرنطینه شد.

** تهران - مدیرکل سازمان آموزشی،علمی و فرهنگی سازمان ملل ˈیونسکوˈ با اشاره به این که بحران جاری عراق محرومیت هزاران کودک عراقی از آموزش در سال تحصیلی جدید را موجب شده است، فراهم ساختن امکانات آموزشی برای این کودکان را خواستار شد.

** کابل - ˈاشرف غنی احمد زیˈ نامزد انتخابات جنجالی ریاست جمهوری افغانستان چند روز پس از آنکه عبدالله عبدالله نامزد معترض انتخابات این کشور از بن بست مذاکرات سیاسی دو طرف خبر داد، گفت: باور ما تشکیل دولت وحدت ملی و فراگیر در افغانستان است.

** تهران - با پیدا شدن یک جسد بی سر در شبه جزیره سینای مصر که نشان داعش را به همراه داشت، پای این گروه تروریستی به این صحرا نیز باز شد.

** نیویورک - سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ˈوالری آموسˈ معاون ˈبان کی مونˈ در امور کمک های انسان دوستانه برای اطلاع از وضعیت آورگان عراقی به این کشور سفر می کند.

** نیویورک- رییس مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به این که از سال 1945 تا کنون بیش از 2000 آزمایش هسته ای در جهان صورت گرفته است، خواستار پیوستن همه کشورهای عضو این مجمع به معاهده منع آزمایش های هسته ای و توقف کامل این گونه آزمایش ها در جهان شد.

** تهران- شاخص های بازار سهام آمریکا روز چهارشنبه به دلیل نبود مشوق های اقتصادی، تناقض آشکاری نشان داد به طوری که سرمایه گذاران برای بالارفتن ارزش سهام خود تلاش نکردند و در نتیجه، بورس سقوط کرد.

** تهران - ژان برتراند آریستید، رییس جمهوری پیشین هائیتی به اتهام فساد مالی و مشارکت در قاچاق مواد مخدر بازداشت خانگی شد.

** تهران- چند انفجار مهیب شامگاه چهارشنبه منطقه بغداد جدید را در جنوب شرقی پایتخت عراق لرزاند. این انفجارها نزدیک به 20 کشته و یکصد مجروح برجای گذاشت.

** تهران - رییس مجلس جمهوری دونتسک گفت: 1500 داوطلب خارجی مسلح در میان نیروهای جمهوری مردمی دونتسک حضور دارند.

** نیویورک - ماموران اداره اف بی آی آمریکا اعلام کردند زن جوانی که هنگام سفر به سوریه در آمریکا بازداشت شده بود، به همکاری با گروه تروریستی داعش اعتراف کرد.

** مسکو - خانم والنتینا ماتویینکو رییس شورای فدراسیون (مجلس علیا) روسیه با بیان اینکه صلح واقعی زمانی در مناطق جنوب و شرق اوکراین تحقق می یابد که خواسته های قانونی ساکنان این مناطق تامین شود، گفت: روسیه توانایی پاسخ به تهدیدهای غرب را دارد.

** مسکو - به دنبال امضای قانون تحریم روسیه از طرف اوکراین توسط پتر پوروشنکو رییس جمهوری این کشور، آلکسی پوشکوف رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه اعلام کرد: تحریم های کی یف علیه مسکو، بی معنی است و وضعیت اوکراین را دشوارتر می کند.

** تهران - ˈباراک اوباماˈ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در تماس تلفنی با ˈعبدالله بن عبدالعزیزˈ پادشاه عربستان سعودی، پیش از اعلام طرح واشنگتن برای مقابله با داعش گفت و گو کرد.

** برلین - دولت آلمان ضمن تبریک به حیدرالعبادی نخست وزیر و اعضای دولت عراق پس از کسب رای اعتماد از مجلس این کشور، لزوم مبارزه قاطع جامعه بین المللی با گروه تروریستی داعش را مورد تاکید قرار داد.

** مسکو - ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه کشورهای غربی را متهم کرد که برای احیای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اوکراین بحران به وجود آورده اند.

** نیویورک - مسئولین اداره پلیس ایالت آلابامای آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی خبر دادند مرد 32 ساله ای بنام تیموتی ری جونز از اهالی کارولینای جنوبی را به اتهام قتل 5 فرزند خردسال خود و انداختن اجساد آن ها در اطراف شاهراه های ایالت آلاباما بازداشت کرده اند.

**مادرید- گروهی از محققان مرکز زیست پزشکی ایالت ناوارا اسپانیا، مکانیسم پیری سیستم ایمنی بدن و روند فعال نمودن دوباره آن را کشف کردند.

شبس (2) 1346 **1551
کد N496477

وبگردی