آفتاب

استقبال آلمان از آغاز به کار دولت جدید عراق

استقبال آلمان از آغاز به کار دولت جدید عراق

برلین - ایرنا - دولت آلمان ضمن تبریک به ˈحیدرالعبادیˈ نخست وزیر و اعضای دولت عراق پس از کسب رای اعتماد از مجلس این کشور، مبارزه قاطع جامعه بین المللی با گروه تروریستی داعش را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایرنا، 'آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه در پیامی به العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد: کشور شما با چالش های بسیار مهمی رو به رو است و تشکیل یک دولت وحدت ملی و فراگیر می تواند گام اول و مهم برای رفع مشکلات و برقراری صلح و ثبات در کشور باشد.

وی همچنین بر مسوولیت دولت جدید عراق در مبارزه با تروریسم و خشونت در این کشور تاکید کرد و افزود: برنامه دولت العبادی زمینه خوبی برای دفع خشونت و تروریسم و ارائه چشم اندازی امید بخش از آینده به مردم عراق خواهد بود.

در همین رابطه صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه در سخنانی در صحن مجلس این کشور تشکیل یک اجتماع گسترده بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را خواستار شد و افزود: مبارزه علیه داعش نیازمند اقدام قاطع و منسجم جامعه بین المللی است.

مرکل گفت: ملت ها، گذشته از اینکه چه اعتقادهای دارند باید علیه افراط گرایان و تندروهای اسلامی عضو گروه داعش مبارزه کنند.

صدر اعظم آلمان تاکید کرد: مقابله با داعش با اقدام یک شبه امکان پذیر نیست و نیاز به زمان بیشتر و برنامه جامع تری دارد.

مرکل اظهار داشت: به رغم اینکه برای از بین بردن داعش نیازمند اقدام نظامی هستیم اما برقراری ثبات و آرامش در عراق تنها از مسیر سیاسی امکان پذیر است.

خبرگزاری آلمان (د.پ.ا) نیز در خبری با اشاره به تشکیل ائتلاف بین المللی با محوریت آمریکا و آلمان با حضور هشت کشور دیگر عضو ناتو برای مقابله با گروه تروریستی داعش،از آمادگی دیگر کشورها برای پیوستن به این ائتلاف خبر داده است.

روپام*4*456*1701/1547
کد N496377

وبگردی