آفتاب

دبیرکل جمعیت علمای یمن کشتار تظاهرکنندگان یمنی را محکوم کرد

دبیرکل جمعیت علمای یمن کشتار تظاهرکنندگان یمنی را محکوم کرد

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت علمای یمن با صدور بیانیه ای کشتار روز سه شنبه تظاهرکنندگان مقابل دفتر نخست وزیری این کشور را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری 'وفاق پرس'، علامه 'عبدالسلام وجیه' در این بیانیه تاکید کرده است: جنایتی که روز گذشته در حق شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز در خیابان 'العدل' صنعا روی داد یک کشتار وحشتناک بود.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی و ارتش به شلیک مستقیم به سمت تظاهرکنندگان اقدام و آن ها را هنگام ورود به یکی از خیابان ها غافلگیر کردند.

عبدالسلام وجیه در این بیانیه افزود: وجود خنجر و چاقو در دست سربازان نقابدار نشانه نفوذ و همراهی تروریست ها در میان نیروهای نظامی و ارتش است.

وی تصریح کرد: این افراد می خواهند از لجبازی رییس جمهوری که امروز از حد گذشته و علاوه بر خواسته های شهروندان خون ملت را نیز پایمال کرده، استفاده کنند و با بحرانی کردن اوضاع انتقام شکست های پیاپی خود را بگیرند.

دبیرکل جمعیت علمای یمن تاکید کرد که به نام خود و به نام جمعیت علمای یمن این تروریسم دولتی را به شدت محکوم می کنم و 'ابتکارخلیجی'، رییس جمهوری و مسوولان را عامل ریخته شدن خون مردم بیگناه می دانم زیرا آن ها منافع شخصی خود را بر منافع ملت ترجیح داده و به جای سختگیری بر فاسدان، مردم را در تنگنای اقتصادی قرارداده اند.

عبدالسلام وجیه گفت: من همه شهروندان یمنی، احزاب ملی و سازمان های مردمی را در همه استان ها به حمایت از برادران تظاهرکننده که تعدادی از آن ها با دست خالی شهید و زخمی شده اند فرا می خوانم.

وی افزود: همه را تشویق می کنم تا تحقق خواسته های آن ها یعنی لغو افزایش بهای سوخت و تشکیل حکومت ملی با استفاده از نیروهای شایسته که بتواند نتایج گفت و گوهای ملی را عملی سازد و کشور را براساس منافع ملت و نه منافع حزبی یا گروهی اداره کند به اعتراضات ادامه دهند.

نیروهای نظامی یمن روز سه شنبه تظاهرات مسالمت آمیز معترضان حوثی را مقابل دفتر نخست وزیری با شلیک مستقیم گلوله به خاک و خون کشیدند که دراین حمله 10 نفر کشته و نزدیک به 100 تن نیز مجروح شدند.

خاورم**632**1010
کد N496188

وبگردی