آفتاب
فرمانده نیروی ویژه لیبی:

ربوده شدن 25 نظامی لیبیایی احتمالا کار گروههای وابسته به القاعده است

ربوده شدن 25 نظامی لیبیایی احتمالا کار گروههای وابسته به القاعده است

تهران - ایرنا - یک فرمانده ارتش لیبی روز چهارشنبه اعلام کرد که احتمالا افراد مسلح وابسته به القاعده 25 سرباز مفقود شده در شهر بنغازی را ربوده و 5 نفر دیگر را کشته اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بنغازی، 'فاضل الحاسی' فرمانده نیروهای ویژه لیبی گفت که افراد مسلح وابسته به گروهی موسوم به 'مجلس الشورا' روز گذشته (سه شنبه) پس از حمله به یک قرارگاه ارتش در شهر بنغازی، 5 سرباز را کشتند و 7 نفر دیگر را زخمی کردند.

مجلس الشورا به ائتلافی از افراد مسلح در شهر بنغازی اشاره دارد که گروه 'انصار الشریعه' را نیز در بر می گیرد. واشنگتن گروه انصار الشریعه را عامل حمله 2 سال پیش به کنسولگری آمریکا در بنغازی معرفی کرد که در جریان آن سفیر وقت آمریکا کشته شد.

الحاسی یادآورشد که 25 سرباز مفقود شده، به احتمال زیاد در جریان درگیری های تازه در ایست های بازرسی شهر بنغازی توسط افراد مسلح ربوده شده اند.

ناآرامی در شهر بندری بنغازی و طرابلس پایتخت لیبی، سبب شده است دولت مرکزی کارایی خود را از دست دهد.

قدرت های غربی نگرانند که لیبی به یک کشور شکست خورده تبدیل شود یا به سوی جنگ داخلی دیگری پیش رود.

ائتلافی از گروه های مسلح موسوم به 'عملیات فجر' که عمدتا از شهر مصراته در غرب لیبی هستند، ماه گذشته پس از اخراج یک گروه رقیب زینتانی از طرابلس، کنترل این شهر را به دست گرفتند.

به گفته ساکنان محلی، افراد مسلح در شهر بنغازی در هفته های اخیر تلاش کرده اند فرودگاه نظامی و غیرنظامی این شهر را تصاحب کنند. ارتش نیز کوشیده است تا با شلیک توپخانه ای از پیشروی افراد مسلح جلوگیری کند.

نیروهای ویژه ارتش لیبی با سربازان وفادار به 'خلیفه حفتر' ژنرال سابق این کشور که علیه افراد مسلح اعلام جنگ کرده است، متحد شده اند.

رسانام**9109**1010
کد N496167

وبگردی