آفتاب

تلاش سناتورهای آمریکایی برای مجازات عاملان سربریدن خبرنگاران

تلاش سناتورهای آمریکایی برای مجازات عاملان سربریدن خبرنگاران

پنج سناتور آمریکایی پیش‌نویس قانونی را به سنا ارائه دادند که به ازای دادن اطلاعاتی که منجر به دستگیری شبه نظامیان عامل سربریدن دو خبرنگار آمریکایی شود، 10 میلیون دلار پاداش اختصاص داده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، این قانون وزارت امور خارجه آمریکا را ملزم می‌کند تا جایزه 10 میلیون دلاری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری شبه نظامیان داعش عامل قتل جیمز فولی و استیون ساتلوف شود اختصاص دهد.

سناتور مارکو روبیو دربیانیه‌ای اعلام کرد:‌ این لایحه نشاندهنده تعهد ما به والدین این دو خبرنگار است مبنی بر اینکه آمریکا تا زمان اجرای عدالت آرام نخواهد بود و این پیامی صریح برای داعش است که هیچ چیز ما را به منظور مجازات عاملان مرگ این خبرنگاران باز نخواهد داشت. علاوه بر روبیو دیگر سناتورها شامل کلی آیوته، جنین شاهین، بیل نلسون و تد کروز حامی این لایحه هستند. این قانون فهرست پاداشت‌های مربوط به برنامه عدالت وزارت امور خارجه آمریکا را که در سال 1984 آغاز شد بروز رسانی می‌کند.

آمریکا تا کنون بیش از 125 میلیون دلار به افرادی که اطلاعاتی مربوط به تروریسم بین‌المللی را از سال 1984 تا کنون ارائه کرده‌اند پرداخته است.

انتهای پیام

کد N496111

وبگردی