آفتاب
حدادعادل در جمع خبرنگاران:| 203546

دعا کنید که اصولگرایان بتوانند به وحدت برسند/سونامی استیضاح جوسازی علیه مجلس است

دعا کنید که اصولگرایان بتوانند به وحدت برسند/سونامی استیضاح جوسازی علیه مجلس است

معیارهای مجلس برای رای دادن به وزیر علوم از طریق استیضاح قبلی معلوم شده و مشخص شد که معیار انتخاب چیست/ اجرای قانون باید باشد، کار فرهنگی هم باید انجام شود اما نباید طوری عمل کنیم که تصور شد این دو مانع الجمع هستند بلکه این دو مکمل یکدیگرند و نباید یکی از آنها را به بهای دیگری کنار گذاشت.

نماینده مردم تهران گفت: دعا کنید که اصولگرایان بتوانند به وحدت برسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا غلامعلی حداد عادل در حاشیه مراسم ترحیم پدر حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به بستری شدن مقام معظم رهبری در یکی از بیمارستان‌های تهران گفت: همانطور که ملاحظه می کنید ملاقات‌های ایشان بیشتر از قبل شده و الحمدلله حالشان خوب است. دعا کنید که هرچه زودتر به منزل بازگردند و بتوانند زودتر کارهای خود را انجام دهند.

وی درخصوص وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس وگردهمایی که قرار است در مهرماه دراین خصوص برگزار شود گفت: دعا کنید که اصولگرایان بتوانند به وحدت برسند.

حداد عادل در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر وی در صورت معرفی نجفی به عنوان وزیر علوم به مجلس اظهار کرد: آقای نجفی خودش هم گفت که شوخی کرده است به هر حال مجلس منتظر است که انتخاب وزیر علوم صورت گیرد و فرد مورد نظر معرفی شود.

وی افزود: مجلس هم به وظیفه خود عمل می کند. معیارهای مجلس برای رای دادن به وزیر علوم از طریق استیضاح قبلی معلوم شده و مشخص شد که معیار انتخاب چیست. انشاله در قدم دوم هم مجلس ودولت بتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال استیضاح وزای بیشتر در مجلس گفت:‌استیضاح با امضای 10نماینده می‌تواند به صحن بیاید و این امر همیشه محتمل است اما فضایی که در برخی مطبوعات ایجاد شده و نام آن را سونامی استیضاح گذاشته‌اند یک جو سازی مطبوعاتی علیه مجلس است.
وی در خصوص انتقاد رئیس جمهور نسبت به اقدام نیروی انتظامی برای عملکرد گشت ارشاد نیز گفت: ریشه حجاب اعتقاد است و به این معنا باید برای ترویج حجاب کار فرهنگی کرد. ولی این حرف و این حقیقت به معنای رها کردن قانون شکنی درجامعه نیست.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که آیا شما طبق اظهارات رئیس جمهور اقداماتی برای اقناع کردن جوانان در دستور کار دارید گفت: بله. اما عده‌ای هم هستند که اقناع نمی‌شوند و قانون شکنی می کنند. درحالی که قانون مسیر خود را دارد و فرهنگ هم مسیر خود را خواهد داشت.البته فرهنگ پشتوانه قانون است ولی قانون اقتضاهای خود را دارد.

حداد عادل تاکید کرد: اجرای قانون باید باشد، کار فرهنگی هم باید انجام شود اما نباید طوری عمل کنیم که تصور شد این دو مانع الجمع هستند بلکه این دو مکمل یکدیگرند و نباید یکی از آنها را به بهای دیگری کنار گذاشت.

کد N496043

وبگردی