آفتاب
زیباكلام در گفت‌وگو با ایلنا:

نهایت تلاش خود را می‌كنم تا به زندان نروم/ پرونده‌ام سیاسی است

نهایت تلاش خود را می‌كنم تا به زندان نروم/ پرونده‌ام سیاسی است

با توجه به برخورد و رفتار مناسبی كه قضات دادگاه تجدیدنظر با من داشتند باید بگویم من چیزی ندیدم كه حكایت از محكومیت من باشد. این قضات محترم تاكید داشتند كه پرونده شما و هر پرونده دیگری را در چارچوب‌های حقوقی رسیدگی می‌شود و كاری به عقاید و نظرات سیاسی شما نداریم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاكید كرد: امیدوار هستم تا تبرئه شوم و نهایت تلاش خود را می‌كنم تا به زندان نروم.

صادق زیباكلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حضور هفته قبلش در دادگاه تجدید نظر گفت: من هفته گذشته به دادگاه تجدیدنظر رفتم ولی این حضور برای رسیدگی به پرونده نبود بلكه دلیل حضورم برای ادای پاره‌ای توضیحات و پرونده‌خوانی بود.

وی ادامه داد: من به حكم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب را اعتراض دارم و به این حكم اعتراض كردم و بنابراین درخواستم به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر ارسال شده است. من در دادگاه تجدیدنظر با حجت‌الاسلام زرگر و آقای بابایی دیدار داشتم. این دو نفر قضات شعبه 36 دادگاه تجدید نظر هستند و آنها رفتار خوب و مهربانه‌ای با من داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال كه انتظار شما از نتیجه بررسی اعتراض‌تان در دادگاه تجدیدنظر چیست؟ تصریح كرد: با توجه به برخورد و رفتار مناسبی كه قضات دادگاه تجدیدنظر با من داشتند باید بگویم من چیزی ندیدم كه حكایت از محكومیت من باشد. این قضات محترم تاكید داشتند كه پرونده شما و هر پرونده دیگری را در چارچوب‌های حقوقی رسیدگی می‌شود و كاری به عقاید و نظرات سیاسی شما نداریم.

زیباكلام در پاسخ به این سوال كه چرا وكیل تاكنون نداشتید؟ خاطرنشان كرد: بحث پرونده‌ام بیشتر سیاسی بوده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درخصوص اینكه گفته می‌شود شما دوست دارید تا حكم صادر شده تائید شود و به زندان بروید؟ ابراز داشت: من نیز این شایعه را شنیده‌ام و به هیچ وجه از زندان استقبال نمی‌كنم و خواهان زندان رفتن نیستم.

وی با بیان اینكه امیدوار هستم تا تبرئه بشوم، یادآور شد: نهایت تلاش خود را می‌كنم تا به زندان نروم. من از اول تابستان كتابی را بدست گرفته‌ام كه روی دیگر كتاب "ما چگونه ما شدیم؟" است و نامش "غرب چگونه غرب شد؟" است و دوست دارم این كتاب را به پایان برسانم و حیف است كه این كتاب به پایان نرسد.

کد N496010

وبگردی