آفتاب

کنفرانس بین المللی بحران امنیتی عراق در پاریس برگزار می شود

کنفرانس بین المللی بحران امنیتی عراق در پاریس برگزار می شود

تهران- ایرنا- دفتر رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد که دوشنبه هفته آینده نشستی در پاریس برای بررسی بحران امنیتی عراق برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری صوت العراق، این نشست در حالی برگزار خواهد شد که هماهنگی هایی در سطح بین المللی برای حمله به تروریست های داعش جریان دارد.

صوت العراق افزود: 'فرانسوا اولاند' رییس جمهوری فرانسه روز جمعه در چارچوب تدارک نشست مذکور و اعلام حمایت فرانسه از مبارزه با تروریست های داعش راهی بغداد می شود.

این نخستین سفر رییس جمهوری یک کشور غربی به عراق از زمان تشدید تحرکات تروریست های داعش در بخشی از خاک این کشور است.

براساس این گزارش، قرار است 'فواد معصوم' رییس جمهوری عراق و شماری از رهبران کشورهای منطقه و جهان در نشست پاریس شرکت کنند.

یک دیپلمات فرانسوی گفت که هدف از این نشست هماهنگی تلاش ها برای مبارزه با داعش، ممانعت از کمک مالی به آن، یاری رسانی به عراق و سرعت بخشیدن به کمک های بشر دوستانه به ساکنان مناطق بحران زده است.

همچنین گزارش های دریافتی حاکیست که مشارکت کنندگان در ائتلاف علیه داعش از جمله انگلیس اعلام کردند که احتمالا بدون درخواست و یا موافقت دولت سوریه، تروریست های داعش در این کشور نیز هدف قرار خواهند گرفت.

گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و برخی کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه ایجاد شده اکنون به گفته دلتمردان غربی به عنوان خطر بالقوه برای حامیانش مطرح است.

رسانام**1408**1010
کد N495872

وبگردی