آفتاب

تلاش مشترك كامرون، میلیبند و كلگ برای جلوگیری از تجزیه بریتانیا

تلاش مشترك كامرون، میلیبند و كلگ برای جلوگیری از تجزیه بریتانیا

موضوعات فراوانی ما را از یکدیگر جدا می‌کند، اما یک موضوع وجود دارد که ما بر سر آن صمیمانه با هم توافق داریم: پادشاهی متحده یکپارچه بهتر است.

رهبران سه حزب اصلی انگلیس برای جلوگیری از تجزیه این کشور به اسکاتلند سفر می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب حاکم محافظه‌کار، «اد میلیبند» رهبر حزب کارگر، حزب اصلی مخالف در پارلمان، و «نیک کلگ» رهبر حزب لیبرال دموکرات و عضو دولت ائتلافی، امروز – چهارشنبه - در اقدامی مشترک برای قانع کردن اهالی اسکاتلند به دادن رای مخالف در همه‌پرسی روز ١٨ سپتامبر به این بخش از بریتانیا سفر می‌کنند.

گروهی از اعضای ارشد این احزاب نیز به همین منظور در اسکاتلند حضور دارند.

در حالی که معمولا، رهبران دولت و احزاب مخالف در مورد مسایل مختلف به خرده‌گیری و حملات لفظی متقابل به یکدیگر می‌پردازند، این سه نفر در اقدامی کم‌سابقه، به طور مشترک از موضعی واحد بر منافع ناشی از حفظ وحدت بریتانیا برای شهروندان این کشور، از جمله مردم اسکاتلند تاکید كرده‌اند.

آنها با صدور بیانیه مشترکی گفته‌اند: «موضوعات فراوانی ما را از یکدیگر جدا می‌کند، اما یک موضوع وجود دارد که ما بر سر آن صمیمانه با هم توافق داریم: پادشاهی متحده یکپارچه بهتر است.»

سفر رهبران احزاب اصلی به اسکاتلند از این لحاظ نیز قابل توجه است که به طور معمول، جلسه روزهای چهارشنبه مجلس عوام به پرسش از نخست‌وزیر اختصاص دارد که عموما صحنه انتقاد تند و حملات مخالفان به دولت و در مقابل، تلاش نخست‌وزیر برای پاسخ دادن به آنها است. از این جلسات به عنوان محکی برای توانمندی سیاسی رهبران حزبی و اعتبار سیاست‌های آنها یاد می‌شود.

با سفر رهبران احزاب اصلی به اسکاتلند، جلسه مجلس عوام در این چهارشنبه بدون حضور نخست‌وزیر و بدون درگیری لفظی معمول بین وی و رهبر مخالفان برگزار می‌شود. قرار نیست این سه نفر در اسکاتلند در یک محل در کنار هم ظاهر شوند و مقام‌های حزب کارگر که در مقایسه با حزب محافظه‌کار، به طور سنتی موقعیت بهتری در میان رای‌دهندگان اسکاتلند داشته است، گفته‌اند كه ظاهر شدن دیوید میلیبند در کنار کامرون، ممکن است تاثیر سخنان میلیبند را کاهش دهد.

 

کد N495723

وبگردی