آفتاب
صبح فردا برگزار می‌شود

دیدار عراقچی با نمایندگان اروپایی 1+5 در وین

دیدار عراقچی با نمایندگان اروپایی 1+5 در وین

سیدعباس عراقچی صبح روز پنج‌شنبه با نمایندگان سه کشور اروپایی گروه 1+5 در مقر سازمان ملل در وین دیدار می‌کند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان صبح روز پنج‌شنبه ساعت 10:30 به وقت محلی در چارچوب مذاکرات هسته‌ای با نمایندگان سه کشور اروپایی در گروه 1+5 (فرانسه، انگلیس و آلمان) دیدار می‌کند.

این دیدار به طور چهار‌جانبه میان ایران و سه کشور اروپایی صورت می‌گیرد.

عراقچی در روزهای اخیر با نماینده فرانسه در گروه 1+5 به طور دوجانبه و جداگانه در پاریس دیدار کرد. همچنین وی در ژنو با همتای آمریکایی خود در چارچوب مذاکرات فنی، کارشناسی و سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، مذاکرات بعدی ایران و گروه 1+5 قرار است 27 شهریور در نیویورک برگزار شود. این مذاکرات با ناهار کاری کاترین اشتون و محمدجواد ظریف در روز 26 شهریور آغاز می‌شود. پیش بینی می‌شود دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 دو روز به طول انجامد.

همچنین دو طرف برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات ایران و گروه 1+5 در سطح وزیران خارجه در جریان برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام آمادگی کرده‌اند.

ایران در چارچوب مذاکرات دوجانبه با کشورهای گروه 1+5 دیدارها و تعاملاتش را با هیأت روسی و چینی به طور مستمر ادامه داده است. در همین چارچوب محمدجواد ظریف دو هفته پیش با همتای روسی خود در مسکو دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف رییس هیأت مذاکره کننده کشورمان هفته گذشته در چارچوب سفر به سه کشور اروپایی به بلژیک رفت و در بروکسل با کاترین اشتون هماهنگ‌کننده گروه 1+5 در مذاکرات با ایران که به تازگی جای خود را به وزیر امور خارجه ایتالیا در اتحادیه اروپا داده است دیدار کرد. دو طرف پس از این دیدار نسبت به ثمربخش بودن مذاکرات بعدی در نیویورک ابراز خوش‌بینی کردند.

انتهای پیام

کد N495688

وبگردی