آفتاب

روحانی:ایران و تاجیکستان تلاش دارند روابط خود را در تمامی زمینه ها مستحکم کنند

روحانی:ایران و تاجیکستان تلاش دارند روابط خود را در تمامی زمینه ها مستحکم کنند

دوشنبه- ایرنا- رییس جمهوری با بیان این که ایران و تاجیکستان بخش هایی از یک بنای رفیع و بزرگ در منطقه هستند، گفت: دولت های تهران و دوشنبه تلاش دارند تا روابط خود را در همه زمینه ها، استحکام بخشند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز چهارشنبه در نشست مشترک خبری که به همراه همتای تاجیکستانی خود در کاخ ملت دوشنبه برگزار شد، ضمن تبریک روز استقلال تاجیکستان به مردم و دولت این کشور ،اظهار داشت: ایران اولین کشوری بود که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و در طول مدت روابط دو کشور در حال توسعه و تحکیم بوده است.

وی با بیان این که دو کشور ریشه مشترکی در فرهنگ و تاریخ دارند،یادآور شد: دولت های جمهوی اسلامی ایران و تاجیکستان امروز تلاش دارند تا روابط خود را در همه زمینه ها، استحکام بخشند.

رییس جمهوری همچنین به دیدار مفصل با همتای تاجیکستانی خود اشاره کرد و گفت: دراین دیدار مباحث بسیار خوبی در زمینه های مختلف مطرح شد و تلاش این بود که در ماه ها و سال های آینده ظرفیت دو کشور را به فعل در بیاوریم و از ظرفیت دو کشور به نفع دو ملت و منطقه بهره برداری کنیم.

روحانی افزود: در زمینه اقتصادی تهران- دوشنبه همکاری خوبی در گذشته داشته اند و امروز نیز محصول یکی از این همکاری ها یعنی نیروگاه برق آبی در تاجیکستان افتتاح شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان می توانند با همکاری یکدیگر به توسعه دو کشور کمک کنند و این به آن معنا است که مهندسین، فعالان اقتصادی و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی دارند در زمینه های مختلف به دولت و ملت تاجیکستان کمک کنند و در زمینه های مورد نظر این ملت برای توسعه این کشور قدم مجدانه بردارد.

این خبر در حال تکمیل است.

سیام**9173**9254**1336
کد N495684

وبگردی