آفتاب
نماینده سبزوار:

آزاد راه حرم تاحرم آسفالت می‌شود

آزاد راه حرم تاحرم آسفالت می‌شود

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: 65 کیلومتر از قطعه آزاد راه حرم تا حرم درمحور سبزوار آسفالت خواهد شد.

محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان رضوی، با بیان اینکه این قطعه از آزادراه حرم تا حرم توسط قرارگاه خاتم الانبیاء آماده سازی و تا مرحله آسفالت پیش رفته است اظهارداشت: این قطعه تنها قطعه از آزاد راه حرم تا حرم است که در سطح استان خراسان رضوی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه در محور سبزوار به نیشابور اجرایی شده ادامه داد: میلیاردها تومان برای آماده‌سازی آن هزینه شده است که با بررسی صورت گرفته در صورت تخصیص اعتبارات عملیات آسفالت در این قطعه اجرا و سپس قطعات بعدی آماده‌سازی خواهند شد.

وی به موضوع قطار سریع‌السیر تهران- مشهد نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه از طریق فایناس چین و درآمد فروش نفت به کره‌ای‌ها تامین اعتبار می‌شود که دارای ‌پنج ایستگاه است و با سرعت 300 کیلومتر در ساعت می‌تواند مسیر تهران به مشهد را طی کند که یکی از ایستگاه‌های این قطار در سبزوار واقع خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با بیان اینکه راه آهن همواره از مهم‌ترین مطالبات مردم این منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: این پروژه با زحمت بسیار زیادی به تصویب رسید و ردیف اعتباری نیز گرفت که قرار بود امسال صدای سوت آن در این منطقه به گوش برسد که متاسفانه به دلیل بروز مشکلات در اختصاص اعتبارات وعده دولت دهم در این زمینه محقق نشد.

وی با بیان اینکه اختصاص نیافتن اعتبارات سبب شده تا پیمانکار مقداری در پیشرفت کار منفی عمل کند، اظهار داشت: خوشبختانه اختصاص‌های مالی خوبی تا پایان سال برای پروژه در نظر گرفته شده و در حال حاضر نیز این طرح دارای ردیف بودجه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روند تسریع در سرعت ساخت‌ و ساز خط‌ آهن سبزوار بستگی به میزان اختصاص اعتبارات دارد و ما نیز در مجلس با مکاتباتی که با وزارت راه و شهرسازی داشته‌ایم به دنبال افزایش این اعتبارات هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از اختصاص 10 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه خبر داد و عنوان کرد: این مبلغ از محل اعتبارات ماده 180 در دست نمایندگان اختصاص یافته و امیدواریم در با این اعتبار شاهد افتتاح این پروژه در سال جاری باشیم.

انتهای پیام

کد N495658

وبگردی