آفتاب

سفیر روسیه در لبنان: به نتایج اجلاس عربستان برای مبارزه با تروریسم خوشبین نیستیم

سفیر روسیه در لبنان: به نتایج اجلاس عربستان برای مبارزه با تروریسم خوشبین نیستیم

بیروت - ایرنا - سفیر روسیه درلبنان با تاکید به اینکه اجلاس مبارزه با تروریسم درعربستان سعودی به علت حضور نداشتن برخی از بازیگران اصلی «ناقص» است، گفت که به نتایج این اجلاس خوشبین و امیدوارنیستیم.

به گزارش ایرنا، «الکساندر زاسپکین» درگفت وگو با روزنامه لبنانی الاخبار که امروز چهارشنبه منتشر شد، تاکید کرد: اجلاس عربستان به علت عدم حضور روسیه، جمهوری اسلامی ایران و سوریه که بازیگران اصلی در مبارزه با تروریسم هستند، کامل نیست.

قرار است امروز و فردا (پنجشنبه) اجلاسی با حضور40 کشور برای تشکیل ائتلاف ضد تروریسم به میزبانی عربستان سعودی در شهر بندری جده این کشور برگزار شود.

سفیر روسیه ، اجلاس « عربی ، آمریکایی و ترکی» را « اجلاس دوستان آمریکا و ناتو» خواند.

وی با بیان اینکه « از هر تلاشی برای مبارزه با تروریسم حمایت می کنیم»، تاکید کرد: اجلاس عربستان به دلیل ناقص بودن نمی تواند یک مبارزه فراگیر با تروریسم را سازماندهی کند.

زاسپکین اظهارداشت: روسیه ، ایران و سوریه به اجلاس عربستان دعوت نشده اند زیرا غرب تصور می کند به تنهایی مسئول مبارزه با تروریسم است و برای جامعه جهانی شانی قائل نیست.

سفیر روسیه خاطرنشان کرد: روسیه اولین کشوری بود که تاکید کرد برای حل بحران های جهانی از جمله سوریه مبارزه با تروریسم باید در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر آمریکا و غرب خواستار مبارزه جدی با تروریسم هستند باید معیارها و رفتارهای دوگانه را کنار بگذارند و یک صف متحد جهانی بجای بلوک های منطقه ای تشکیل شود.

زاسپکین با بیان اینکه « نسبت به نیات آمریکا و غرب درقبال روسیه مطمئن نیستیم»، گفت: آنها که مرتکب یک هجمه تاریخی راهبردی علیه روسیه بخاطر استقلال در سیاست خارجی شده اند، قصد دارند بار دیگر نظام تک قطبی را در جهان حاکم کنند.

سفیر روسیه در لبنان افزود: معتقدیم که حل مسالمت آمیز بحران اوکراین تاثیر مثبتی در اوضاع خاورمیانه خواهد داشت.

وی اظهار داشت که با « تشویق آمریکا» رسانه های محلی هجمه شدید و مستمری را علیه روسیه سازماندهی و اجرا کرده اند.

خاورم ** 1324
کد N495618

وبگردی